خط مونتاژ موتور وانت آریسان زمینه ورود ایدم به زنجیره تامین موتور خودروهای سواری بنزینی و گازسوز می‌شود.
به گزارش صنعت تبریز ، فرهنگ سیدی صبح امروز در مراسم جشن دهه فجر انقلاب اسلامی در کارخانه ایدم اظهار داشت: برنامه‌ریزی و اقدام برای تولید موتور وانت آریسان در سال ۹۳ صورت گرفت که از همان زمان برنامه‌ریزی و اقدامات آغاز و در مدت یک سال این موتور طراحی شد.

وی گفت: شرکت ایدم با سابقه‌ای بیش از ۴۰ سال در کشور درزمینه تولید موتور خودروهای دیزلی فعال بوده و در سطح ملی فعالیت کرده و در زمینه بین‌المللی نیز محصولات قابل رقابت تولید می‌کند.

مدیرعامل شرکت ایدم اظهار داشت: این شرکت در زمان تحریم نیز فعالیت موثری داشته و در شرایط پساتحریم نیز ماموریت‌های جدیدی بر عهده گرفته و با بازگشت شرکت دایملر بنز به جمع سهامداران این شرکت شرایط تحول فراهم شده است.

وی بر افزایش حضور در بازار و تنوع تولید تاکید کرد و اظهار داشت: خط مونتاژ موتور وانت آریسان نقطه عطفی در تحول ایدم بوده و زمینه قطعه‌سازی و تکمیل چرخه تولید را فراهم می‌کند.

سیدی یادآور شد: خط مونتاژ موتور وانت آریسان زمینه ورود ایدم به زنجیره تامین موتور خودروهای سواری بنزینی و گازسوز می‌شود.

وی افزود: افزایش گردش مالی شرکت تا ۳ برابر، بهبود جایگاه مالی شرکت و زمینه‌سازی برای تولید قطعات مورد نیاز با استفاده از ظرفیت صنعتی و قطعه‌سازی موجود در شرکت و استان آذربایجان‌شرقی از نتایج اجرای چنین پروژه‌ای است.

مدیرعامل ایدم گفت: افتتاح این خط زمینه‌سازی برای تکمیل چرخه تولید محصولات شرکت ایران خودرو تبریز است که این امور روند توسعه شرکت را با شتاب بیشتری فراهم می‌کند.