یکی از مدیران ارشد صنعتی بخش خصوصی که چندین مجموعه صنعتی را در داخل و خارج استان اداره می‌کند در گفتگو با صنعت خبرلری به تشریح نقش منفی برخی نمایندگان مجلس در توسعه صنعتی استان پرداخت و گفت: زیر آب زنی برخی نمایندگان نه تنها موجب شده طرح های بزرگ صنعتی استان به نتیجه نرسد بلکه طرح های موجود نیز دچار پس روی شود.
وی که به دلیل مشکل آفرینی این نمایندگان مجلس مایل به اعلام نامش نیست، اظهار کرد: روزگاری آذربایجان شرقی را با استان‌هایی مانند اصفهان مقایسه میکردیم اما اکنون باید به حال استان‌های همجوار مانند اردبیل و زنجان هم غبطه بخوریم و همراهی و همدلی نمایندگان مجلس این استانها در پیگیری رشد استان از مسئولان کشوری برایمان حسرت شود.
وی ادامه داد: چگونه می‌شود که پروژه راه آهن استانی مانند اردبیل که توجیه اقتصادی چندانی نیز ندارد به سرعت پیش برود اما راه آهن آذربایجان شرقی با وجود اتصال به راه ابریشم و اروپا ۲۰ سال زمین بماند.
این فعال صنعتی که بیش از۴دهه در حوزه تولیدفعال است خاطر نشان کرد: میزان سرمایه گذاری دولتی حوزه معدن در زنجان چندین برابر آذربایجان شرقی است و این مهم تنها با همدلی نمایندگان محقق شده است چرا که وزرا و مدیران کشوری دربرابر اتحاد نمایندگان یک استان بسیار منفعلانه بوده و سریع تسلیم می‌شوند.
وی افزود: برخی نمایندگان بی رحمانه پروژه های کلیدی استان را تنها بخاطر مطامع شخصی و گروهی ماه ها و سالها زمین‌گیر می‌کنند و به کسی هم پاسخگو نیستند ولی در صحنه سخنرانی حمایت از تولید و صنعت را فریاد می‌زنند و جور این خیانتها را باید فعالان بخش خصوصی در وزارتخانه‌ها بکشند و برای یک امضا کفشهای فولادی به پا کنند و ماه ها علاف شوند در حالی که یک پیگیری تلفنی نماینده استان مجاور کار چندین ماهه را انجام می‌دهد و این فرایند منصفانه نیست.