در حال حاضر و با استفاده از توان متخصصان داخلی ۸۰ درصد مصرف بنزین کلانشهر تبریز را با بنزین یورو ۴ تامین می‌کنیم و برنامه‌ریزی برای تامین ۱۰۰ درصد بنزین مصرفی در این شهر با استاندارد یورو ۴ در دست اقدام است.
به گزارش صنعت تبریز ، محمدباقر دخیلی مدیرعامل شرکت پالایش نفت تبریز در نخستین همایش ملی فرآیندهای پالایشگاهی در تبریز که در محل تالار پتروشیمی تبریز برگزار شد بر ضرورت بررسی چالش‌های صنعت نفت و رفع آسیب‌های فرا روی توسعه پالایشگاهی در کشور تأکید کرد.

وی با بیان اینکه طرح جامع انرژی در کشور باید به صورت مشخص و کاربردی تعریف شود، گفت: نقش پالایشگاه‌های کشور در طرح جامع انرژی برای رفع بخشی از چالش‌های صنعت نفت مشخص شود.

مدیرعامل شرکت پالایش نفت تبریز ادامه داد: باید مشخص شود که تکلیف هر یک از شرکت‌ها در طرح جامع انرژی چقدر است و توسعه متوازن و برنامه‌ریزی شده‌ای صورت گیرد، چراکه در حال حاضر شرکت‌های پالایش نفت به صورت تکی اقدام به توسعه و بهبود فرآیندها می‌کنند.

وی عنوان کرد: لزوم بهبود کیفی فرآورده‌های تولیدی نیز احساس می شود و در حال حاضر به علت تحریم‌های بلندمدت در صنعت کشور نوآوری زیادی شاهد نیستیم و با استانداردهای جهانی فاصله گرفته‌ایم که این امر با توجه به تنگ‌تر شدن الزامات زیست‌محیطی باید مورد توجه جدی تر قرار گیرد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: با توجه به الزامات علمی نیازمند نوسازی و ورود به فرآیندهای بهینه سازی هستیم و بر اساس بررسیهای صورت گرفته سنگین‌تر شدن نفت قابل عرضه در جهان در حال رخ دادن است که باید برای آن و تغلیظ گوگرد برنامه‌ریزی منسجمی داشته باشیم.

مدیرعامل شرکت پالایش نفت تبریز گفت: عوامل تأثیرگذار بر حاشیه سود و سود عملکردی در صنعت پالایشگاهی ضروری است و بر همین اساس قیمت محصولات پالایشگاهی برای ما تعیین‌کننده است.

وی یادآور شد: سنگین‌تر شدن نفت و محدودیت‌های بیشتر در الزامات زیست محیطی از چالش‌های جدی صنعت پالایشگاهی در کشور است که باید به صورت جامع و مدون به آن پرداخت شود.

دخیلی تأکید کرد: سرمایه‌گذاری‌های هنگفتی لازم است تا سیستم های جدید در پالایشگاه ها طراحی و احداث شود تا آسیب‌های زیست محیطی به حداقل رسیده و نیز محصولات سبک‌تر تولید شود.

مدیرعامل شرکت پالایش نفت تبریز با بیان اینکه ۲۰ درصد بنزین تولیدی در شرکت پالایش نفت تبریز براساس استاندارد یورو ۴ است، اظهار داشت: در حال حاضر و با استفاده از توان متخصصان داخلی ۸۰ درصد مصرف بنزین کلانشهر تبریز را با بنزین یورو ۴ تامین می‌کنیم و برنامه‌ریزی برای تامین ۱۰۰ درصد بنزین مصرفی در این شهر با استاندارد یورو ۴ در دست اقدام است.