مدیر مرکز رشد پارک فناوری آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه برای توسعه و پیشرفت مراکز رشد شهرستان‌ها دریغ نخواهد شد، گفت: خط تولید دو محصول حاصل از ایده‌های مخترعان شهرستان هشترود نهایی شده است و امسال آماده بهره‌برداری می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری،تحلیلی صنعـتیـمیـز  به نقل از فارس، بهمن محمدیاری عصر امروز در نشست شرکت‌های دانش بنیان و کارگاه تجاری‌سازی ایده‌ها در هشترود اظهار داشت:  نباید به سادگی از فارغ‌التحصیلان دانشگاهی عبور کرد.

وی گفت: باید نسبت به تاسیس شرکت‌های دانش بنیان و ایجاد اشتغال در آنها برای جوانان اقدام شود و امیدواریم شهرستان‌ها با اختصاص فضایی این امکان را ایجاد کنند.

محمدیاری لازمه تحقق شعار اقتصاد مقاومتی را توسعه شرکت‌های دانش بنیان دانست و افزود: راه‌اندازی مراکز رشد پارک علم و فناوری در شهرستان‌ها گامی مهم برای توسعه فعالیت‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان است.

مدیر مرکز رشد پارک فناوری آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه ایده‌ها و طرح‌های مخترعان ایرانی قابل رقابت با محصولات خارجی هستند، خاطرنشان کرد: استان آذربایجان‌شرقی علی‌الخصوص برخی شهرستان‌ها مثل هشترود چشمه جوشان ایده‌ها است که قابلیت رقابت با محصولات خارجی را دارند.

وی افزود: هشترود با برخورداری از نخبه‌های صاحب ایده که سرمایه‌های بی‌پایان ما محسوب می‌شوند، می‌تواند در رشد و توسعه خود گام بردارد.

محمدیاری گفت: خط تولید دو محصول حاصل از ایده‌های مخترعان شهرستان هشترود نهایی شده است و امسال آماده بهره‌برداری می‌شود.

بهمن اقدمی مدیر آموزش و پرورش هشترود نیز به ظرفیت و توانمندی جوانان این شهرستان اشاره کرد وگفت: مرکز رشد هشترود در راستای پرورش استعدادهای جوانان گام‌های بزرگی برداشته و به موفقیت های ارزنده ای دست یافته است.

وی گفت: شرکت‌ها پس از استقرار در مرکز رشد از مزایای خدمات مالی برخوردار خواهند شد.

محمدیاری افزود: برای نمونه‌سازی محصول تا سقف ۳۵۰ میلبون ریال تسهیلات داده خواهد شد.

اقدمی نسبت به حمایت از دانش‌آموزان دارای طرح‌های فناورانه از طریق کانون شکوفایی خلاقیت مرکز رشد هشترود اعلام آمادگی کرد.

وی گفت: اداره آموزش و پرورش هشترود  از جشنواره‌های خوارزمی و جابر ابن حیان دانش‌آموزان حمایت می‌کند.