عضو هیئت مدیره مرکز پژواک سکوت معلولین گفت: مجموعه پژواک   یک مرکز عام المنفعه هست و هیچگونه بودجه یا یارانه دولتی ندارد و فقط از طریق خیرین تامین منابع میکند.

مرکز پژواک سکوت معلولین در ۶سال گذشته جزو فعالترین موسسات حمایتی از معلولان در تبریز بوده است،آرزو رحیمی،عضو هیئت مدیره این موسسه در گفتگو با چالش روز به بیان اهداف و برنامه های این مرکز پرداخته است.

از تاریخچه و آغاز به کار موسسه بیان کنید؟

این مرکز در سال ۱۳۹۴ و با سرمایه اولیه ۱۰میلیون تومان از وزارت کشور(فرمانداری) مجوز اخذ نموده و بصورت رسمی شروع به فعالیت کرده است.

عمده فعالیت های این مرکز را بیان نمائید؟

عمده فعالیتهای این مرکز حمایت از معلولین قشر ضعیف جامعه،پیگیری امورات  اجتماعی،پیشگیری از آسیب های اجتماعی،توانمندسازی معلولین و مرکز ساماندهی افراد دارای معلولیت.این مرکز ۸۰۰ خانواده و به عبارتی بیش از ۲۰۰۰ نفر را تحت پوشش قرار داده است وبا برگزاری مراسم های گوناگون و رسیدگی به مشکلات مختلف این قشر در صدد حمایت از آنها میباشد.

برنامه های سال جاری چه بوده است و برای آینده چه برنامه هایی دارید؟

برگزاری مراسم های شاد درماه مبارک رمضان،تحویل سال و روز جهانی معلولین بطور رسمی و همگانی برای خانواده های معلولین.

برگزاری اردوی های زیارتی به مشهد مقدس بصورت رایگان با همکاری امور خیریه که هزینه هایی از قبیل هتل،بلیط رفت و برگشت و خوراک بصورت کامل یا ارزان قیمت به این عزیزان ارائه میشود.

ایجاد یک سامانه و سایت در زمینه تبلیغ و آموزش افراد عادی با زندگی افراد دارای معلولیت،آموزش رایگان زبان اشاره برای افراد عادی،ایجاد یک فروشگاه اینترنتی برای فروش آثار و دستاوردهای افراد دارای معلولیت برای اشتغالزایی و کسب درآمد به صورت آنلاین از عمده برنامه های آینده این مرکز میباشد.

مجموعه پژواک با ارتباطاتی که در شورا و شهرداری دارد در زمینه مناسب سازی شهر برای معلولین تا حد امکان همکاری داشته و انشاالله خواهد داشت.

برای انجام امور خیریه چه مشکلاتی پیش رو دارید و برای توسعه فعالیت هایتان از مردم و مسئولین چه انتظاراتی داشته و چه پیشنهاداتی را ارائه می نمائید؟

خدمت به معلولان عشق میخواهد و فعالان این موسسه بدون هیچ چشمداشتی فعالیت می کنند ، مجموعه پژواک  هم یک مرکز عام المنفعه هست و هیچگونه بودجه یا یارانه دولتی ندارد و فقط از طریق خیرین تامین منابع میکند و متاسفانه برای ایجاد روابط عمومی،کارهای اجتماعی،رسانه ای،فرهنگی و تبلیغاتی در فضای مجازی باکمبود بودجه مواجه هستیم.لیکن امیدواریم با کمک بیش از بیش خیرین و با جلب توجه همگانی و با کمک مردم عزیز با جذب کمک های نقدی و حمایت های مادی و معنوی بتواینم فعالیت های خود را بیشتر نموده و باری از مشکلات این قشر را از دوششان برداریم.

 

شماره حساب

۰۲۲۰۹۶۱۲۷۵۰۰۳