سیل در منطقه کلیبر که ناگهانی شروع شد و خسارات مالی و جانی زیادی برای مردم محروم این منطقه به همراه داشت اکنون تمام شده ولی گل و لای و خسارات سنگینی که به جا مانده زندگی رابرای مردم سخت و دشوار کرده است.باغات و مزارع در مسیر سیل آسیب زیادی دیده ولی اصلی ترین مشکل مردم مناطق سیل زده تامین مایحتاج اولیه زندگی از جمله نان و آب و سرپناه است.
محمد قلی پور ، ساکن روستای گوزالان کلیبر با بیان اینکه از عصر روز یکشنبه گاز لوله کشی قطع شده می گوید: عملا پخت و پز برایمان مقدور نیست و چون جاده ها هم خراب است نمی توانیم به کلیبر یا آبش احمد برویم. طی دیروز و امروز مقداری نان خشک برایمان آورده اند که تنها قوت غالبمان است چون در این مناطق کنسرو و غذاهای آماده بسیار کم است.
سمیه مرادی از اهالی روستای کیقباد هم از نبود آب آشامیدنی درروزهای اخیر گله مند است و می گوید: با وجود اینکه چند تانکر دو هزار لیتری آب به روستا آورده اند اما این آب کفاف مصرف روستائیان را نمی کند چون علاوه بر خودمان دام ها و حیواناتی هم هستند که نیاز به آب سالم دارند اما آب همچنان گل آلود است وقابل شرب نیست.
حمید باقری از اهالی سهریق هم از وجود لاشه های حیوانات در میان گل و لای و بالا دست رودخانه اظهار نگرانی می کند و بیان می کند: امیدواریم هرچه زودتر پاکسازی مسیر آغاز شود چرا که نگران شیوع بیماریهای خطرناک باتوجه به تجزیه لاشه ها در گرمای بی سابقه منطقه هستیم.
صالح آذری از عشایر منطقه است که از مشکل سرپناه و تردد در منطقه گله مند است و می گوید: پل های زیادی در محل تخریب شده اند و چهار پلی که اعلام شده ، تخریب شده اند پل های بزرگ بوده اند و پل های کوچک زیادی از دست رفته و چوپانها برای تردد خود و دامهایشان به مراتع مشکل دارند فعلا نتوانسته ایم چادرهای خود را برپا کنیم.