با رکود شدید در فعالیتهای صنعتی برخی  از کارگاه های صنعتی به ویژه در شرق و شمال شرقی این شهر به تالارهای عروسی یا به کارگاه های متروکه مبدل شده اند.

صنعت خبرلری، در ماه های اخیر میزان کارگاه هایی که در اطراف تبریز به ویژه شرق و شمال شرق شهر تخلیه و تعطیل شده اند افزایش محسوسی پیدا کرده و برخی از این کارگاه ها مبدل به تالارهای عروسی شده اند.

حامد مسعودکیا یکی از مشاورین املاک میدان بسیج در شرق تبریز است که به خبرنگار صنعت خبرلری می گوید: تخلیه کارگاه ها به واسطه رکود فعالیتهای صنعتی موجب شده تا انبوهی از این کارگاه ها خالی بماند و به همین خاطر اجاره کارگاه های صنعتی بسیار پائین آمده است.

وی ادامه می دهد: به عنوان مثال اجاره یک سالن ۲۵۰ متری در شرق تبریز کمتر از ۱۰ میلیون تومان است درحالی که سال قبل همین سالنها به بیش از ۱۵ میلیون اجاره داده شده بود.

جدیری یکی از مالکان این کارگاه ها است که در نبود مشتری برای واحد صنعتی خود ترجیح داده کارگاهش را به یک تالار مهمانی و برگزاری مراسمات جشن و عروسی و تولد مبدل کند.

وی به خبرنگارصنعت خبرلری می گوید: کرایه یک شب برگزاری مراسم در این تالار حدود ۱۲ تا ۲۰ میلیون تومان به نسبت نوع برگزاری مراسم است و مراسماتی که از اول شب تا نیمه های شب به طول می کشد کرایه بیشتری دارد.