بهای فلزات صنعتی یا فلزات پایه (مس، سرب، روی، قلع، جیوه، منیزیوم، تیتانیوم، نیکل، آلومینیوم، آرسنیک، آنتیموان، بیسموت و …) به علت افزایش ارزش دلار برابر دیگر ارزها و کاهش رشد اقتصادی چین، کاهش یافت.
به گزارش صنعت تبریز به نقل از خبرگزاری رویترز از لندن، تصمیم بانک مرکزی چین در کاهش ۲۵ صدم درصدی نرخ بهره بانکی خود در آخر هفته گذشته نیز که به طور منطقی زمینه را برای افزایش تقاضای مواد اولیه و فلزات صنعتی در چین فراهم می کند در افزایش بهای این نوع فلزات که به آنها فلزات غیرآهنی نیز گفته می شود، تاثیری نداشته است.
این در حالی است که چین بزرگترین مصرف کننده فلزات صنعتی در جهان است و به طور طبیعی با کاهش نرخ بهره بانکی باید خرید این نوع فلزات نیز افزایش یابد اما کاهش رشد اقتصادی در این کشور مانع از تحقق چنین احتمالی شده است.
کارشناسان کومرتسبانک می گویند به نظر می رسد فعالان بازار درباره تاثیرگذاری این تصمیم بانک مرکزی چین شک و تردید داشته باشند. از یک سال پیش تاکنون این ششمین بار است که بانک مرکزی چین نرخ بهره بانکی خود را کاهش می دهد و در همه موارد تاثیر آنچنانی در پیشرفت و رشد شاخص های اقتصادی این کشور نداشته است.