۳۰ درصد سهام ایدم در اختیار شرکت بنز بود که در شرایط تحریم به ایران خودرو دیزل واگذار شده بود و با رفع تحریم‌ها این سهام به خود دایملر بنز بازگردانده می‌شود.
به گزارش صنعت تبریز ، فرهنگ سیدی ظهر امروز در نشست خبری با اشاره به بهره‌برداری از خط افتتاح موتور آریسان اظهار داشت: موتورهای دیزلی ایدم دردو بخش گازسوز و دیزلی برای تولید تقسیم‌پذیر هستند.

مدیرعامل ایدم یادآور شد: غیر از کاربری‌های غیر‌جاده‌ای از خودروهای مسافری و باری، کامیون، کامیونت، کشنده و اتوبوس‌های شهری و بین شهری را شامل می‌شود.

وی عنوان کرد: سطح آلایندگی در محصولات ایدم با استاندارد یورو ۵ و یورو ۶ خواهد بود و البته در خودورهای پایه گازسوز نیز با توان ۳۰۰ اسب بخار در اتوبوس‌های داخل شهری و کلانشهرها خواهد بود.

سیدی یادآور شد: این خودروهای تجاری ۶ سیلندر می‌توانند در مسیرهای شهری و بین شهری به کار گرفته شوند.

وی افزود: نسل جدید موتورهای دیزلی و گازسوز ۸ تیپ خواهد بود و برای موتور آریسان نیز یک تیپ است که برنامه‌ریزی ما تولید روزانه ۷۰۰ دستگاه و سالانه ۹۰ هزار عدد است.

مدیرعامل ایدم یادآور شد: در حال حاضر با ۲۵۰ موتور آغاز می‌کنیم و برای تولید ۴۰ هزار عدد در سال برنامه‌ریزی می‌کنیم.

وی گفت: ۳۰ درصد سهام ایدم در اختیار شرکت بنز بود که در شرایط تحریم به ایران خودرو دیزل واگذار شده بود و با رفع تحریم‌ها این سهام به خود دایملر بنز بازگردانده می‌شود.

سیدی با بیان اینکه تولید خودروی سواری بنز در تبریز بسته به فراهم کردن شرایط است، بیان کرد: تولید موتور بنز در ایدم صورت می‌گیرد و در صورت تولید خودروهای سواری می‌توانیم موتورهای مورد نیاز را تامین کنیم.

وی تصریح کرد: صادرات در محصولات ایدم به صورت مستقل کمتر است اما این در خودروهای تولیدی ایران خودرو دیزل بیشتر صورت می‌گیرد.