استاد فقید پروفسور علی اکبر انتظامی پدر علم پلیمر ایران ، طی چهار دهه فعالیت خود در دانشگاه تبریز منشأ خدمات بسیاری بود و به‌ عنوان یکی از دانشمندان برتر جهان اسلام و کشور معرفی شد
به گزارش صنعت تبریز به نقل از شبکه خبر، مراسم بزرگداشت استاد فقید پروفسور علی اکبر انتظامی در پژوهشگاه پلیمر و پتروشیمی ایران برگزار شد. در این مراسم که با حضور شماری از چهره های علمی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی و معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم و خانواده آن مرحوم برگزار شد از سال ها خدمات علمی این استاد به جامعه علمی و صنعتی ایران قدردانی شد.

معاون پژوهش و فناروی وزیر علوم در این مراسم با تسلیت ایام سوگواری آخر صفر و گرامیداشت یاد استاد انتظامی گفت: این استاد فرهیخته منشاء اثرات فراوان و از پیشکسوتان جامعه علمی پلیمر و از مشاهیر علم ایران بوده است.

وحید احمدی با تاکید بر ادامه راه این استاد توسط شاگردان وی افزود: بهترین راه زنده نگه داشتن یاد و خاطره استاد تلاش در مسیر علمی وی و رساندن ایران به مرجعیت علمی در جهان است.

او با بیان اینکه جوانان ما دل به جامعه علمی ایران بسته اند افزود: باید این داشته ها را ارج بنهیم و تلاش کنیم مشکلات را برطرف کنیم.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی نیز در این مراسم با گرامیداشت یاد و خاطره استاد انتظامی و ارج نهادن به تلاش های علمی وی گفت: دکتر انتظامی از افرادی بود که علم و هنر را توامان داشت و انسانی بهشتی در روی زمین بود.

میرزاده افزود: استاد انسانی متین، خوشرو، هوشیار و نمونه یک استاد تمام بود که زحمات زیادی برای ارتقاء علم و دانش در کشور کشید و برماست که یاد و خاطره وی را زنده نگه داریم.

مرحوم دکتر علی ‌اکبر انتظامی پدر علم شیمی و پلیمر ایران در سال ۱۳۲۲ در تبریز متولد شد و تحصیلات عالی خود در مقطع دکترا با اخذ دکترای تخصصی شیمی پلیمر در سال‌ ۱۳۵۰ از دانشگاه لویی پاستور فرانسه به پایان برد و پس از بازگشت به ایران در همان سال در دانشگاه تبریز مشغول به کار شد.

این دانشمند برجسته طی چهار دهه فعالیت خود در دانشگاه تبریز منشأ خدمات بسیاری بود و به‌ عنوان یکی از دانشمندان برتر جهان اسلام و کشور معرفی شد.

دکتر علی ‌اکبر انتظامی در مدت بیش از ۴۰ سال تدریس و فعالیت های علمی بارها به‌ عنوان استاد و پژوهشگر برگزیده انتخاب شد.
این استاد فرزانه سرانجام تیر۱۳۹۴ در تبریز بدرود حیات گفت.