فرماندار اهر بابیان اینکه اکثر خانواده‌ها جوانان بیکار تحصیل‌کرده دارند، گفت: هر چند همه می‌دانند که زمینه اشتغال در دستگاه‌های دولتی وجود ندارد.

به گزارش پایگاه خبری،تحلیلی صنعـتیـمیـز ، زاهد محمودی در آیین افتتاح پروژه‌های کشاورزی شهرستان اهر، اظهار داشت: اگر سخنی از تحقق اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال بر زبان می‌آید ایجاد و توسعه گلخانه‌ها یکی از نمونه‌های عینی تحقق اقتصاد مقاومتی است چراکه در گلخانه‌ها بدون اینکه آسیبی متوجه تولیدات شود میزان تولید و بهره‌وری افزایش می‌یابد.

وی بر لزوم حمایت و توسعه زمینه‌های اشتغال در شهرستان اهر تأکید کرد و افزود: هر طرح و پروژه‌ای که می‌تواند زمینه ایجاد اشتغال را فراهم کند می‌بایست از آن حمایت کنیم حتی اگر اشتغال‌زایی برای تعدادی اندک از جوانان باشد که یکی از همین طرح‌ها گلخانه‌هاست و در واقع حمایت از آن‌ها حمایت از تولید و اشتغال است.

فرماندار شهرستان اهر با اشاره به اینکه دستگاه‌های اجرایی خدمات رسان موظف‌اند تا هر چه سریع‌تر موانع تولید و اشتغال را در این شهرستان رفع کنند، گفت: هر طرحی که در راستای تولید و اشتغال در شهرستان اهر اجرایی می‌شود تا زمانی به نتیجه مطلوب خواهد رسید باید همه‌ دستگاه‌ها از این طرح‌ها حمایت کنند.

محمودی ادامه داد: با توجه به اینکه بخش عمده تولیدات شهرستان اهر در حوزه کشاورزی، دام‌پروری و گلخانه‌هاست و با این‌که کمیته رفع موانع تولید در راستای رفع موانع پیشروی تولیدکنندگان فعالیت می‌کند اما انتظار داریم مدیران زمینه و شرایط لازم را برای حضور و سرمایه‌گذاری سرمایه‌گذاران فراهم کنند.

وی بابیان اینکه اکثر خانواده‌ها جوانان بیکار تحصیل‌کرده دارند، ادامه داد: هر چند همه می‌دانند که زمینه اشتغال در دستگاه‌های دولتی وجود ندارد ولی اگر با پرداخت تسهیلات و حمایت همه‌جانبه بتوانیم جوانان بیکار را به سمت تولید سوق دهیم علاوه بر خود بلکه می‌توانند برای شماری دیگر از جوانان بیکار نیز اشتغال‌زایی کنند.

فرماندار شهرستان اهر خاطرنشان کرد: بخش کشاورزی شهرستان اهر با بهره‌گیری از تسهیلات کم‌بهره اقتصاد مقاومتی زمینه اشتغال و تولید فارغ‌التحصیلان را فراهم کرده به‌طوری که کافیست فقط به استعدادهای نهفته جوانان پی برده و از آن‌ها حمایت کنیم.

منبع: تسنیم