سرپرست اداره کل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی با اشاره به اهمیت ایجاد میزهای تجاری برای کشورهای هدف صادراتی گفت: ایجاد میزهای تجاری باید هدفمند و با برنامه انجام شود تا علاوه بر شروع قدرتمند، نتایج مطلوب و تاثیرگذاری در این حوزه حاصل شود.

به گزارش صنعت خبرلری به نقل از روابط عمومی صمت استان ، محمدجعفر عظمائی در جلسه کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی استان آذربایجان شرقی، افزود: تعداد میزهای تجاری در استان مهم است ولی شرط لازم برای توسعه تجارت خارجی نیست چرا که شاید با تشکیل دو میز تجاری قوی و تاثیرگذار هم بتوانیم بیشتر از گذشته در این حوزه نتیجه بگیریم.

وی با تاکید بر تمرکز بر روی موضوع اعزام و پذیرش هیات‌های تجاری، گفت: اتاق بازرگانی تبریز نقش ویژه‌ای در افزایش برنامه‌های پذیرش و اعزام هیات‌های تجاری دارد که البته باید در این زمینه برنامه‌های راهبردی داشته باشیم.

وی ادامه داد: پذیرش و اعزام هیات‌های تجاری در استان به صورت سیستماتیک و برنامه‌ریزی شده انجام نمی‌شود در حالی که اعزام و پذیرش هیات‌های تجاری و شرکت در نمایشگاه‌های بین‌المللی و انعکاس این مسائل برای بهره‌برداری افراد ذینفع می‌تواند تاثیر ویژه‌ای در توسعه صادرات و مبادلات تجاری داشته باشد.