مدیرعامل آب منطقه ای آذربایجان شرقی گفت:  با مشارکت شرکت‌های مردم نهاد و تعاونی‌های آب اجرای شبکه های آب رسانی موفق تر عمل می کند.

یوسف غفارزاده در رویداد ملی مهر آب بر توانمند سازی بخش خصوصی و بهره برداران در اقتصاد آبی تاکید کرده واظهار کرد: بخش عمده‌ آب در بخش کشاورزی مصرف می‌شود، و بر این اساس در بخش کشاورزی شبکه‌های پیچیده‌ وصنعتی وجود دارد و تنها صنایع و شرکتهای حرفه ای قادر به انجام این اقدامات هستند.

وی با بیان اینکه نگهداری این تاسیسات توسط مردم و بهره برداران باید همراه با دانش و توانمندی باشد، تاکید کرد: با برنامه ریزیهای صورت گرفته شرکت‌های مردم نهاد و تعاونی‌های آب  توانمند شده در سالهای اخیر  از این تاسیسات پیچیده بهره‌برداری و نگهداری می‌کنند .

غفارزاده تصریح کرد: با این روند  بخش مردمی با اقتصاد آبی صحیح و خودتنظیم بار مالی بر دولت ندارند و به خوبی مصرف آب را مدیریت می کنند.

مدیرعامل آب منطقه ای آذربایجان شرقی  افزود:  استفاده از مشارکت سرمایه گذاران بخش خصوصی و شرکت های آب بران برای اجرای شبکه های پایاب سدها را ضروری و کلیدی احساس می کنیم.

وی با بیان اینکه مشارکت بخش خصوصی عامل پیشران اجرای طرح های آب در پایاب سدها است،  اظهار کرد: در صورت عدم مشارکت سرمایه گذاران، اجرای حدود ۳۵ هزار هکتار پایاب موجود ۳۵ سال طول می کشد وبایستی به سمت جذب مشارکتهای سرمایه گذاران حرکت کنیم.

مدیرعامل آب منطقه ای آذربایجان شرقی یادآور شد: تجربه موفقی در  مشارکت سرمایه گذاران بخش خصوصی با کشاورزان و آب منطقه ای برای ایجاد زیرساخت های آبیاری تحت فشار داریم .

وی  گفت: در اجرای این طرح، زمین کشاورز به مدت چهار تا پنج سال در اختیار سرمایه گذار قرار می گیرد و سرمایه گذار طی این مدت علاوه بر پرداخت اجاره کشت گندم دیم به کشاورز، بعد از اتمام مدت قرارداد زمین کشاورزی آباد مجهز به زیرساخت های آبیاری تحت فشار تحویل کشاورز می دهد.