در حالی که برخی نمایندگان تبریزی که از سوی عده ای متملق به برادر صنعت آذربایجان و تبریز مفتخر شده اند از ظلمی آشکار در حق صنعت نیمه جان آذربایجان شرقی سکوت کرده اند مسعود پزشکیان که اصولا عضویت و تخصصی در حوزه صنعت ندارد از این ظلم مستمر و بی توجهی به صنعت آذربایجان پرده برداشت.
پزشکیاننماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی گفت: طبق گزارشی از کمیسیون مدیریت و برنامه ریزی در پارس جنوبی روزانه ۱۰ هزار میلیارد تومان پول از دست می‌دهیم. به خاطر اینکه نمی‌توانیم از سهم خود در این میدان گازی به درستی استفاده کنیم.نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی گفت: اگر پول یک روز این میدان گازی را به استان آذربایجان شرقی اختصاص دهند می‌توانیم تمامی شهرهای استان را با قطار به یکدیگر وصل کنیم. مترو را هم می‌توانیم تکمیل کنیم. با پول دو روز این میدان می‌توان در تمامی شهرهای استان اتوبان احداث کرد. حتی می‌توانیم با پول دو سه روز این میدان در تبریز و برخی شهرستان‌های استان چند کارخانه بزرگ ایجاد کرده و هزاران جوان بیکار را صاحب کار کنیم.
البته برخی دیگر از صنعتگران و مدیران انجمن های صنعتی در بخش خصوصی آذربایجان شرقی و تبریز نیز مدتهاست که از بی توجهی سرمایه گذاریهای بزرگ کشور به این استان صنعتی گلایه دارند اما فریاد آنان به جایی نمی رسد.