خط تولید دو تراکتور جدید در کارخانه تراکتورسازی تبریز افتتاح شد.

تراکتور ۴WD-4120 مجهز به موتور ۶ سیلندر توربوشارژ با توان ۱۲۰ اسب‌بخار و قفل دیفرانسیل الکتروهیدرولیکی و ارگونومی ارتقایافته نسبت به تراکتورهای دیگر است و توان مال‌بندی و دوران مناسب برای استفاده از کمبینات‌ها و قابلیت دید جلو بهینه‌شده با کاپوتاژ جدید را نیز دارد.

همچنین تراکتور ۴WD-455 مجهز به موتور ۳ سیلندر توربوشار با توان ۵۵ اسب بخار و خروجی هیدرولیکی و قابلیت کار در مزارع و باغ‌ها و دارای توان مال‌بندی مناسب و طراحی ارگونومی ارتقایافته است.

شرکت تراکتورسازی تبریز- ایران، سازنده انواع تراکتور، کامیونت و ابزار در زمینی به وسعت ۴۰۰ هکتار قرار داشته و ظرفیت تولید ۲۰ هزار دستگاه تراکتور، ۳۰ هزار دستگاه موتور دیزلی، ۳۳ هزار تن انواع قطعات آهنگری و ۵۴ هزار تن انواع قطعات ریخته‌گری را در سال دارد.

تولید در تراکتورسازی ایران به عنوان یکی از قدیمی‌ترین صنایع سنگین و مادر کشور با بیش از ۵۰ سال قدمت، به رغم تحریم‌های غیرقانونی آمریکا و هم‌پیمانانش همچنان با قوت ادامه دارد، به‌گونه‌ای که این شرکت موفق شده است در ۹ ماهه امسال ۵۰۰ میلیارد تومان (یک‌هزار و ۸۰۰ دستگاه تراکتور به کشورهای مختلف) صادرات داشته باشد.