دباغ صادقی پور، مدیر کل تامین اجتماعی آذربایجان شرقی  در همایش سیاست های کلی تامین اجتماعی که با حضور مسئولان کشوری تامین اجتماعی و نمایندگان گفت : این همایش در راستای تبیین این سیاستها وراهکارهای مناسب در این زمینه برگزار شده و امیدواریم در این همایش به خروجی مناسبی  دست پیدا کنیم.
دباغ ادامه داد: اساتید دانشگاهی در برپایی  این همایش علمی نقش موثری داشته اند و دراین جلسه علمی هم از نظرات آنان بهره میبریم.
وی همچنین با بیان اینکه نظام تامین اجتماعی از راه کارهای تامین عدالت در جامعه است تصریح کرد: در حال حاضر تامین اجتماعی در شاخصهای مختلف در شرایط خاصی قرار دارد و نیاز به اصلاحات خاصی دارد.
وی بیان کرد: اصلاحات ساختاری و پارامتریک در سیاستهای ابلاغی مقام معظم رهبری مورد توجه قرار گرفته و امیدواریم با همراهی نمایندگان مجلس و اندیشمندان  و صاحبنظران به  راهکارهای مناسبی برسیم.
متفکر آزاد دبیر این همایش  و عضو هیات علمی دانشگاه تبریز نیز با بیان اینکه تامین اجتماعی رفع فقر فرهنگی و فقر اقتصادی را وجه همت خود قرار داده است، بیان کرد: آیات قرآنی و اسلام بر تکریم انسان و نیروی کار تاکید کرده و تامین اجتماعی بر این مبنا شکل گرفته است.
متفکر آزاد ادامه داد: دولت اسلامی باید بستر سازی لازم برای فعالیتهای اقتصادی موثرو انجام تکالیف مردم بر همدیگر فراهم کند، تصریح کرد: تامین اجتماعی درهمین راستا وظایف گسترده ای دارد و درسیاستهای ابلاغی مقام معظم رهبری بر موارد مهمی در حوزه تامین اجتماعی اشاره شده است.
وی پایین بودن بهره وری را عامل اختلاف نظر در دستمزدها دانست و بیان کرد: دولت باید برای ارتقای بهره وری هم در میان کارفرمایان و هم کارگران برنامه ریزی کند.