مجرم اقتصادی «ب.ب» با همکاری اداره کل امور بین‌الملل قوه قضائیه و پلیس اینترپل ناجا از امارات به ایران مسترد شد که معلوم شد وی از مسئولان یکی از شرکت‌های داروسازی بوده است.
به گزاش صنعت تبریز به نقل از فارس ، چهاردهم بهمن رسانه‌های خبری منتشر کردند مبنی بر مجرم مهم اقتصادی با نام «ب.ب» با همکاری اداره کل امور بین‌الملل قوه قضائیه و پلیس اینترپل ناجا از امارات به ایران مسترد شد.

در این خبر آمده بود سال ۹۱ بود که درخواست استرداد یکی از متهمان پرونده‌های اقتصادی به پلیس بین‌الملل ناجا ارائه شد.

این فرد به اتهام اختلاس از حساب‌ شرکت‌های دولتی به دستور مراجع قضائی استان آذربایجان شرقی (تبریز)، دارای اعلان قرمز بین‌المللی بود.

مقامات اماراتی در سال ۱۳۹۲ با استرداد وی به ایران موافقت کرده بودند اما به دلیل محکومیت دیگری که در آن کشور داشت استرداد وی به تعویق افتاد.

بررسی‌ها حکایت از آن داشت که متهم ابتدا به جمهوری نخجوان و از آنجا به کشور امارات گریخته است. سرانجام چهارشنبه هفتم بهمن ۱۳۹۴ با همکاری مقامات دولت امارات از مرز فرودگاه بین‌المللی امام خمینی به کشور بازگردانده شد.

متهم پس از ورود به ایران در اختیار دادسرای تبریز قرار گرفت.

براساس اطلاعات موجود این فرد بین سال‌های ۸۹ تا ۹۱ یعنی زمانی که پرونده قضایی برای وی مفتوح شد اقدام به برداشت‌های غیرقانونی از حساب‌های دولتی می‌کرده است.

برخی اطلاعات حکایت از آن دارد که این فرد با سندسازی اقدام به انجام فساد مالی کرده است اما هنوز از رقم دقیق این فساد اطلاعی در دست نیست.

همکاری نزدیک اینترپل تهران و ابوظبی سبب شد که از ابتدای امسال تاکنون چهار مجرم مهم اقتصادی به کشورمان مسترد شوند. همکاری‌های قضائی دو کشور پس از امضای سه سند همکاری ۲ جانبه که در سال ۱۳۸۸ امضا شد بهبود یافته است.

دادستان عمومی و انقلاب تبریز نیز در این باره گفته است: پرونده نامبرده حامی مواردی مختلف از اختلاس، خیانت در امانت و جرایم اقتصادی میلیاردی است که بر اساس قانون به سه سال حبس محکوم شده است و قبل از اینکه دوران محکومیت خود را سپری کند با ضمانت از زندان خارج و سپس به جمهوری خودمختار نخجوان و بعد به امارات گریخته بود.

موسی خلیل‌اللهی با بیان اینکه مجرم فوق اهل تبریز است گفته بود: به دلیل اینکه مجرم یاد شده در امارات نیز با تخلفات انجام گرفته دوران محکومیت خود را سپری می‌کرد، انتقال وی به تبریز ۲ سال به طول انجامید.

سردار مسعود رضوانی رئیس پلیس بین‌الملل نیروی انتظامی همچنین دیروز از دستگیری کلاهبردار ۷ میلیاردی یک شرکت داروسازی ایرانی در یکی از کشورهای حوزه خلیج فارس خبر داد و گفت: متهم به کشور منتقل شده است.

وی درباره جزئیات پرونده این متهم و سابقه فعالیت‌های وی گفت: این فرد یکی از مسئولان این شرکت دارویی است، وی پس از اختلاس به صورت سریالی در کشورهای مختلف متواری شده بود.

رضوانی افزود:‌ پلیس اینترپل جمهوری اسلامی ایران پس از شناسایی، ردیابی و دستگیری متهم با همکاری پلیس کشور مربوطه، متهم را به کشور منتقل کرد و به مراجع قضایی تحویل داد.