نشست هم‌اندیشی تشکل‌های کارگری آذربایجان شرقی با حضور استاندار و نمایندگان تشکل های کارگری و در غیبت رسانه ها برگزار شد.

به گزارش صنعتیمیز ، به نقل از روابط عمومی استانداری آذربایجان شرقی ، اسماعیل جبارزاده در نشست هم‌اندیشی تشکل‌های کارگری استان، به وضعیت بخش تولید و صنعت استان در سال‌های گذشته اشاره کرد و گفت: ما استان را در شرایطی تحویل گرفتیم که در تحلیل‌ها به عنوان استان برتر از نظر تولیدی و صنعتی معرفی می‌شد، اما آن‌چه در عمل دیدیم و بررسی کردیم خلاف این را نشان می‌داد و متاسفانه آذربایجان شرقی بیشترین لطمه را از سیاست‌های اقتصادی دولت گذشته متحمل شده بود.

وی با بیان این که بخش عمده‌ای از مشکلات بخش تولید استان ناشی از واگذاری واحدهای تولیدی بود، افزود: بسیاری از واگذاری‌ها در دولت گذشته از محل پرداخت بدهی‌های دولت صورت گرفته بود که این یک کار منطقی نبود.

جبارزاده با اشاره به طرح پایش واحدهای صنعتی استان، اظهار داشت: در این طرح مشخص شد که در اثر روند غیرمنطقی واگذاری‌ها، ۵۰ درصد از واحدهای تولیدی استان تعطیل یا ابطال پروانه شده‌اند و آمار شاغلان ما نسبت به سال ۸۵، کاهش یافته است.

استاندار آذربایجان شرقی با بیان این که امروز تمام هم و غم دولت دکتر روحانی که صنف کارگر یکی از صنوف تاثیرگذار در انتخاب آن بود، پاک‌دستی و صداقت با مردم است، افزود: این دولت دلسوزتر از گذشتگان نسبت به جامعه کارگری است و بخش تولید و کارگران باید حداکثر استفاده را از این فرصت بکنند.

وی با تاکید بر این که نباید با تبلیغات غلط کارگران را مقابل دولت قرار دهیم، گفت: ما مدافع کارگران هستیم و تولیدکننده از نظر ما تا زمانی قابل احترام است که حق کارگر را رعایت کند.

جبارزاده گفت: روا نیست که مشکلات گذشته را به پای این دولت بنویسیم، ما هیچ واحد تولیدی را به ناحق واگذار نکرده‌ایم اما حل مشکلات واحدهای واگذار شده را تا آخر پیگیری می‌کنیم.

وی با تاکید بر این که تا زمان حضور بنده در استان، هیچ کارگری به خاطر واگذاری واحد صنعتی بیکار نخواهد شد، افزود: دولت نسبت به مسایل کارگری بی‌تفاوت نیست، اما عده‌ای برای این که خوراک تبلیغاتی برای دشمنان فراهم کنند خلاف این را تبلیغ می‌کنند.

جبارزاده با بیان این که دولت صادقانه به دنبال حل مشکلات مردم است، گفت: بخشی از مشکلات تولید به تحریم مربوط است و این دولت شبانه‌روز برای برداشتن این مانع تلاش می‌کند.

وی با اشاره به این که استانداری همواره پناهگاه کارگران بوده و ما پیگیر مشکلات تمام واحدهای تولیدی هستیم، افزود: برای ما اهلیت بخش خصوصی و رعایت حقوق کارگران و حفظ کارگران موجود شرط اصلی در واگذاری واحدهای صنعتی است و تفاوتی نمی‌کند که این واحدها به چه کسی واگذار شوند.

استاندار آذربایجان شرقی همچنین با اشاره به سفر استانی رییس جمهور و هیات دولت به آذربایجان شرقی، گفت: سعی می‌کنیم با استفاده از فرصت این سفر، اهم مسایل و مشکلات استان را خدمت رییس جمهور مطرح کنیم.

وی با بیان این که امیدواریم این سفر همراه با خیر و برکت برای بخش‌های مختلف استان باشد، افزود: مردم آذربایجان در طول تاریخ به میهمان‌نوازی شهره بوده‌اند و ان‌شاءالله در این سفر نیز همه اقشار مردم تبریز و آذربایجان به‌ویژه کارگران عزیز با استقبال گسترده از خدمت‌گزاران دولت تدبیر و امید، بار دیگر حمایت و پشتیبانی خود را از نظام و انقلاب نشان خواهند داد.

در این نشست که مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان نیز در آن حضور داشت، نمایندگان تشکل‌های کارگری استان ضمن بیان برخی از مشکلات واحدهای تولیدی، خواستار توجه به اجرای صحیح اصل ۴۴ و اثبات اهلیت در واگذاری واحدهای تولیدی و همچنین احقاق حقوق کارگران واحدهای صنعتی شدند.