معاون فنی و عمرانی شهردار تبریز از احداث کانال های شهری با هدف هدایت آب های سطحی و رفع مشکلات به وجود آمده هنگام بارش خبر داد.
به گزارش صنعت تبریز به نقل ازباشگاه خبرنگاران جوان ؛محبوب عبداله پور، با اشاره به بروز سیل در مناطقی از شهر در هنگام بارش باران، گفت: در نقاطی از شهر، همچون آخر طالقانی، آخر مارالان، یاغچیان و انتهای ائل گلی، هنگام بارش باران، سیلاب و گل و لای به سمت شهر جاری می شد که علاوه بر زدودن پاکیزگی و نظافت شهر، موجب ایجاد اختلال در ترافیک مسیرهای منتهی به این مناطق می شد.

وی افزود: شهرداری تبریز با احداث کانال هایی در بالا دست اتوبان شهید کسایی، مانع بروز این سیلاب ها شده است که در برخی نقاط مانند انتهای یاغچیان رسوب گیر هم در بدنه این کانال ها لحاظ شده تا گل و لای این سیلابها نیز تصفیه شود.

معاون فنی و عمرانی شهردار تبریز خاطر نشان کرد : یکی دیگر از این کانال ها که تاثیر بسزایی در هدایت آب های سطحی شهر دارد، کانال خلیل آباد است که به طول ۸کیلومتر و ابعاد ۲*۲ متر ایجاد شده و فاضلاب منطقه خلیل آباد را به صورت زیرزمینی به پایین دست سدشهید مدنی هدایت می کند.

عبداله پور افزود : فاضلاب جاری در این کانال، بعد از طی مسیر سد، فاضلابی را که توسط لایه های شن و ماسه موجود در زیرزمین تصفیه شده، به آب های جاری ملحق می کند.

به گفته وی قسمت هایی از مسیر آجی‌چای و مهرانه‌رود که در محدوده شهرداری‌های منطقه ۳ و ۴ قرار دارند، توسط این مناطق، بهسازی، بدنه سازی و دیوارسازی شده اند.
معاون فنی و عمرانی شهردار تبریز، به راه‌های رفع مشکلات آب‌های سطحی نیز اشاره نمود و خاطرنشان کرد: در تعدادی از زیرگذرها و تقاطع‌ها، مشکل تجمع آب‌های سطحی وجود داشت که برای رفع آن، لوله‌هایی به صورت نقبی در این نقاط تعبیه شده‌اند تا با هدایت آب های جمع شده در این قسمت‌ها به مهرانه رود، مانع ایجاد راه بندان و اختلال در ترافیک شهر و در عین حال موجب فظ منابع و سرمایه های شهر شوند.