رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تبریز گفت: اتاق بازرگانی تبریز در شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی به دنبال اجرایی شدن کامل ۸۰ مصوبه است اما تا کنون ۲۰ مصوبه اجرا شده وپیگیر اجرای ۶۰ مصوبه دیگر هستیم.

یونس ژائله، در نشست خبری گفت: امسال  ۳۷ جلسه کارگروه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی و ۱۱ جلسه اصلی در این اتاق تشکیل شده و ۶۶ دستور جلسه، ۸۱ مصوبه استانی، ۶۰ پیشنهاد ملی، ۱۶ دستاورد ملی و استانی، ۲۱ مصوبه اجرا شده و ۶۰ مصوبه در حال پیگیری استانی حاصل تشکیل این جلسات است.

وی با اشاره به وظایف شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان اظهار داشت: این شورا محلی برای تبادل نظر و گفت و گوی دولت، بخش خصوصی و قوه قضاییه است و وقتی مصوبه ای در آن تصویب می شود قطعا سازمان دولتی مزبور موظف به اجرای آن است.

ژائله، افزود: اتاق تبریز کار پیگیری مصوبات را به درستی انجام داده و قطعا اجرای مصوبات بر عهده اتاق نبوده و بخش های دولتی موظف به اجرا هستند و سخنان استاندار نیز ناظر بر این موضوع بود.

وی با اشاره به رشد صادرات علی رغم مشکلات متعدد از جمله کرونا ، اظهار داشت: عمده کالاها و محصولات صادر شده از جمله شامل کالاهای صنعتی، محصولات صنایع غذایی، ماشین آلات و وسایل مکانیکی و قطعات، محصولات پتروشیمی و شیمیایی، سنگ و مواد کانی و معدنی و محصولات دامی است.

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تبریز گفت: در این مدت یک هزار و ۱۱۰ فقره کارت بازرگانی از سوی این اتاق صادر و تمدید شده که از این تعداد ۹۹ کارت حقیقی و ۲۴۵ فقره کارت حقوقی صادر و ۱۸۳ کارت حقیقی و ۵۸۳ کارت حقوقی تمدید شده است.

وی یادآوری کرد: در این مدت ۱۷ هزار و ۷۶۳ جلد کارنه تیر از سوی اتاق بازرگانی تبریز صادر و ثبت شده که این تعداد در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته سه هزار و ۴۲۷ فقره افزایش یافته است.

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تبریز با اشاره به کسب رتبه اول این اتاق در حوزه آموزش در بین اتاق های کشور، گفت: در ۱۱ ماه سال جاری ۸۱ دوره آموزشی عمومی و دوره آموزشی

ADR- CPC بین المللی رانندگان حرفه ای و حمل کالاهای خطرناک از سوی این اتاق تشکیل شده است.

ژائله، افزود: در این دوره ها ۱۲ هزار و ۹۶۰ نفرساعت آموزش عمومی، پنج هزار و ۶۴۰ نفرساعت آموزش بین الملل شرکت کرده و برای ۶۰۰ نفر هر کدام ۱۶ ساعت و در مجموع ۹ هزار و ۶۰۰ نفرساعت آموزش کارت بازرگانی ارایه شده است.

وی با اشاره به فعال سازی مرکز پژوهش ها و ستاد نوآور و فن آور اتاق بازرگانی تبریز، اظهار داشت: در حوزه بین الملل اتاق تبریز ۱۰ هیات‌ خارجی را به صورت حضوری و هفت هیات را نیز به صورت وبینار پذیرش کرده است.

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تبریز گفت: در این مدت اتاق تبریز ۸۱۵ مورد مشاوره‌ برای اعضا و غیر اعضا ارایه کرده و چهار مورد طرح‌ پایش محیط کسب و کار انجام داده است.

وی با بیان اینکه باید  رسانه ها فرهنگ قدردانی از  کارآفرینان و فعالان اقتصادی در  جامعه را ترویج کنند، اظهار کرد: این فرهنگ باید در جامعه نهادینه شود چرا که کارآفرینان و فعالان اقتصادی برای رونق جامعه تلاش می کنند.