استاندار اردبیل گفت: ۱۰۰ دستگاه اتوبوس از تبریز در کارخانه سبلان خودروی مایوان حال تعمیر و نوسازی است.
به گزارش پایگاه خبری تحلیل صنعت تبریز ، مجید خدابخش در بازدید از کارخانه‌های سبلان خودروی مایوان و صدف داش در شهرک صنعتی شماره دو اردبیل در جمع خبرنگاران با بیان اینکه بسیاری از مراکز تولیدی و صنعتی زخم خورده مظلوم تحریم‌ها هستند، گفت: این مراکز با رفع تحریم به رونق و شکوفایی می رسند.

وی افزود: ساخت اتوبوس در کارخانه سبلان خودروی مایوان از سال ۱۳۹۱ آغاز شده است، ولی چون وزارت کشور و شهرداری‌ها توانایی خرید نداشته اند، این کارخانه نیز با مشکلات مالی برخورد کرده است.

خدابخش اضافه کرد: در این کارخانه تعمیر و نوسازی اتوبوس‌های فرسوده در حال انجام است و در این راستا ۱۰۰ دستگاه اتوبوس از تبریز در حال تعمیر و نوسازی است.

استاندار اردبیل با اشاره به توافق هسته ای ایران با گروه ۱+۵، اظهارامیدواری کرد: این کارخانه در تولید سالانه ۱۰۰۰ دستگاه اتوبوس شهری به هدف اصلی خود برسد.

وی همچنین با اشاره به مشکلات کارخانه صدف داش نیز گفت: این کارخانه هفت سال است که راه اندازی شده، ولی به دلیل راکد بودن عملیات عمرانی و فعالیت‌های بازار مسکن، مشکل فروش پیدا کرده است.

خدابخش افزود: سازمان‌ها و اداراتی که مشکلات این دو کارخانه متوجه آنها بود، قول مساعد برای رفع مشکلات و همکاری دادند.

استاندار اردبیل اظهارامیدواری کرد: با توافق هسته ای و رفع تحریم‌ها، صنعت صاختمان جزو اولین صنایع پیشرو در کشور باشد.

رئیس شورای اداری استان اردبیل با بیان اینکه ۲۵ درصد واحدهای تولیدی پروانه دار استان راکد هستند، گفت: طی سالجاری ۱۰ واحد تولیدی راکد راه اندازی شده است.