معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی گفت: آذربایجان‌شرقی در بهره‌مندی از تسهیلات بهبود کسب و کار از وضعیت خوبی برخوردار است.

محمدصادق پورمهدی با بیان این مطلب اظهار کرد: آذربایجان‌شرقی از لحاظ برداشت ۱/۵ میلیارد دلار ارز برای بهبود کسب و کار، وضعیت مناسبی دارد و با توجه به اهمیت اشتغال به عنوان یکی از دغدغه‌ها‌ی اصلی کشور، این طرح برای ایجاد اشتغال در مناطق روستایی، مرزی و عشایر مصوب شده است.
وی افزود: ایجاد اشتغال جزو اولویت‌های استان بوده و باید با همکاری، وضعیت اشتغال را در استان بهبود بخشیم.
وی در ادامه بیان کرد: در حال حاضر فضای مجازی و گسترش آن به انقلابی بزرگ در دنیا تبدیل شده است‌‌؛ به طوری‌که از طریق فضای مجازی در سریع‌ترین زمان اخبار در سراسر دنیا پخش می‌شود.
وی با تاکید به لزوم استفاده از فناوری نوین در مناطق محروم و روستایی ابراز کرد: در بازدیدهای اخیر از برخی روستاهای استان اهالی مطالباتی از قبیل آسفالت، آب، برق و گاز داشتند و اینترنت پرسرعت نیز از جمله مطالبات جوانان بود.
 پورمهدی با اشاره به زمان باقیمانده تا شروع رویداد بزرگ “تبریز ۲۰۱۸” بیان کرد: رویداد تبریز ۲۰۱۸ بهانه‌ای است تا بتوان جاذبه‌های استان را معرفی کرده و در ادامه صنعت توریسم در استان را رونق داد.
وی متذکر شد: به طور علمی، ۲۱ هدف گردشگری برای سفر گردشگران به کشورهای مختلف مطرح شده است که اهداف درمانی، آشنایی با فرهنگ، تاریخ، آداب و سنن یک کشور از آن جمله می‌باشند.
وی با تاکید بر اینکه گردشگران از خطوط قرمز و قوانین حاکم بر نظام جمهوری اسلامی ایران اطلاع داشته و از این رو با در نظر گرفتن ضوابط و مقررات ما به کشور می‌آیند، گفت: استان ما روستاهای زیادی دارد که می‌توان با ظرفیت‌سازی، توسعه یافتگی لازم را در آن مناطق ایجاد کنیم و اگر چنین ظرفیت‌هایی به دست ما ایجاد نشود، برخی افراد سودجو دست به این عمل خواهند زد.

منبع: ایسنا