رئیس سازمان صمت آذربایجان شرقی:

 به گفته رئیس سازمان صمت آذربایجان شرقی یک‌هزار طرح نیمه تمام دارای ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی در استان وجود دارد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان‌شرقی با اشاره به ایفای نقش اساسی سازمان صمت در رشد ۸ درصدی اقتصادی استان از پیگیری مجدانه اتمام طرحای نیمه تمام صنعتی در داخل و خارج از شهرک‌ها خبر داد و گفت: یک‌هزار طرح نیمه تمام ( صنعتی، تولیدی و صنفی) دارای ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد.

 

به گزارش خبرگزاری موج آذربایجان شرقی، صابر پرنیان امروز در گردهمایی یک روزه مدیران سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی و رؤسای شهرستانی با بیان ظرفیت‌های بسیار بالای سرمایه‌گذاری در استان اظهار داشت: تولید دانش بنیان و اشتغال‌آفرین تنها شعار نیست؛ بلکه فرمان و تکلیف است.

پاسخگو، شفاف، پاکدست، مردمدار، دلسوز، تعاملگر، اهل میدان، مطالبه‌گر و پرتحرک از جمله خصوصیاتی بود که پرنیان از آنها برای سازمان صنعت، معدن و تجارت در مقطع پیش رو یاد کرد.

وی افزود: امروز فضای اقتصادی، اجتماعی و سیاسی کشور نسبت به دهه‌های قبل تغییر کرده و معیار مردم برای سنجش عملکرد مسوولان دارای حساسیت‌های بسیار پیچیده است.

پرنیان با اشاره به ایفای نقش اساسی سازمان صمت در رشد ۸ درصدی اقتصادی استان از پیگیری مجدانه اتمام طرح‌های نیمه تمام صنعتی در داخل و خارج از شهرک‌ها خبر داد و تصریح کرد: یک‌هزار طرح نیمه تمام دارای ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد.

تعیین تکلیف واحدهای تولیدی صنعتی و صنفی بدون پروانه تا پایان سال، شناسایی و تقویت واحدهای صادرات محور استان همچنین تدوین نقشه راه جامع معدن در آینده نزدیک از دیگر موضوعاتی بود که پرنیان به آنها اشاره کره کرد.

رئیس سازمان صمت آذربایجان شرقی گفت: با ابتکار سازمان صمت؛ کمیته معادن با محوریت فرمانداران تا پایان فروردین ۱۴۰۱ در شهرستان‌ها اجرایی می‌شود.

وی در حوزه تجارت و بازرگانی با اشاره به اینکه رصد فنی، هوشمندانه و مستمر بازار هم جزو برنامه‌های سازمان در سال‌جاری است، متذکر شد: تسهیلات مالی و بانکی در چارچوب صورتحساب‌های الکترونیکی ثبت شده در سامانه جامع تجارت به واحدهای تولیدی تخصیص داده می‌شود.