یکی از روش‌های سرمایه‌گذاری و حفظ ارزش پول در این دوران اقتصادی کاشت نهال گردو است. شاید تعجب کنید ولی اگر قدری از روش‌های رایج کسب سود و درآمدزایی فاصله بگیرید، تاسیس نهالستان گردو و انتخاب صحیح نهال گردو کسب و کاری پرسود و کم ریسک خواهد بود.

نهال گردوی پول‌ساز و پرسود را بشناسید

یکی از روش‌های سرمایه‌گذاری و حفظ ارزش پول در این دوران اقتصادی کاشت نهال گردو است. شاید تعجب کنید ولی اگر قدری از روش‌های رایج کسب سود و درآمدزایی فاصله بگیرید، تاسیس نهالستان گردو و انتخاب صحیح نهال گردو کسب و کاری پرسود و کم ریسک خواهد بود.

در این مقاله با پرسودترین و پول‌سازترین نهال‌های گردو آشنا می‌شویم.

قدم اول در خرید نهال گردو پرسود؛ ویژگی منطقه خود را بشناسید

وقتی درباره نهال گردوی پرسود صحبت می‌کنیم بسیاری به نهال گردو چندلر اشاره می‌کنند. شما فکر می‌کنید کدام رقم از انواع نهال گردو پرسودترین رقم گردو است؟ در جواب باید گفت که انتخاب نهال گردوی پرسود کاملا بستگی به شرایط خاک و آب و هوای منطقه شما دارد. کاشت یک نوع نهال گردو در منطقه گرم و خشک ممکن است به اندازه کاشت همان رقم نهال گردو در منطقه‌ای سردسیر سودساز نباشد. پس در قدم اول باید ببینید در کدام منطقه هستید؟ سردسیر، معتدل یا گرمسیر. سپس با آگاهی کامل به سمت انتخاب نهال گردو ( bartarnahal.ir/walnut-seedlings ) بروید تا ضرر و زیان نبینید. برای انتخاب و مشاور خرید پرسودترین نهال گردو می‌توانید از متخصصان کمک بگیرد.

قدم دوم در خرید نهال گردو پرسود؛ معیارهای انتخاب یک نهال گردو پرسود در مناطق مختلف

شاید فکر کنیم درخت گردو هر چه پربارتر پرسودتر است. درست است اما پرباری تنها فاکتور سودسازی نهال گردو نیست. فاکتورهای زیر را باید در کنار هم در نظر بگیریم و دقت کنیم که اولویت‌بندی فاکتورهای سودسازی در مناطق مختلف متفاوت است.

باردهی زیاد : بدیهی است که هر چه باردهی بیشتر باشد سودآوری هم بیشتر است.

زودبازده بودن نهال گردو: بازدهی ارقام مختلف گردو با هم متفاوت است .بعضی از ارقام پس از یک سال برخی حتی تا ۵ سال طول می‌کشد تا بار دهند.

عمر اقتصادی زیاد : سوددهی در طول زمان یک فاکتور سودسازی نهال گردو است

مقاومت در برابر آفت و قارچ : باغداران در طول سال هزینه زیادی برای مبارزه با آفات درخت گردو می‌پردازند. نهال مقاوم به آفات باعث کم شدن بسیاری از این هزینه‌ها می‌شود.

مشتری پسند بودن گردو: وقتی قصد خرید نهال گردو دارید باید به تقاضای بازار برای خرید محصول هر یک از انواع نهال گردو دقت کنید. بدیهی است که هرچه تقاضای بازار بیشتر باشد سود سازی هم بیشتر است. مثلا مشتری گردو پوست کاغذی را ترجیح می‌دهد.

معیارهای انتخاب یک نهال گردو پرسود در منطقه گرمسیری

احداث نهالستان گردو در مناطقی که خشک و کم آب است هم پرسود است. به شرط اینکه نهال گردویی را انتخاب کنیم که به گرما حساس نباشد و به صورت دیم آبیاری شود. این نهال گردو ممکن است عمر اقتصادی کم‌تری داشته باشد اما در مناطق گرم پرسود است . نکته دیگر این است که زود گل بودن محصول مناطق گرم مهم است چون باید قبل از گرمای شدید میوه رسیده باشد. نهال گردو پرسود در مناطق گرمسیری عبارت هستند از نهال گردو پکان که در برابر کم آبی مقاوم است و دمای ۵۰ درجه بالای صفر را حتی تحمل می‌کند. نهال گردو ژنوتیپ پالیز که یک نهال اصلاح شده‌است هم مناسب مناطق گرم است. این نهال پربار و زودبازده در نواحی گرمسیری است.