معاون کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی گفت: راه اندازی بازارچه مشاغل خانگی برای حمایت از اشتغالزایی ضروری است.
به گزارش صنعت تبریز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ طاهری در نشست کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری شهرستان جلفا اظهار کرد: در این بازارچه ها تولیدات مشاغل خانگی در راستای تکمیل زنجیره مشاغل خانگی و بهبود فضای کسب و کار در جامعه به فروش گذاشته می شود.

وی با اشاره به تسهیلات حمایتی دولت از رونق مشاغل خانگی افزود: دولت یازدهم با کارآفرینی و مشوق های سرمایه گذاری در بخش خصوصی به سوی رونق اقتصادی و اشتغال زایی حرکت می کند.

طاهری با بیان اینکه محدودیتی در اعطای تسهیلات خوداشتغالی متقاضیان وجود ندارد، خواستار همکاری و تعامل بانک های عامل در تحقق سیاست ها وبرنامه های دولت در این زمینه شد.

وی میزان تسهیلات مشاغل خانگی استان در سال جاری را ۱۵۰ میلیارد ریال اعلام و بر ضرورت افزایش سهم استان از این تسهیلات تاکید کرد.

معاون کارآفرینی واشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان به ظرفیت های شهرستان جلفا در اشتغال زایی و سرمایه گذاری اشاره و تشریح کرد: باید از ظرفیت منطقه ازاد ارس و زیرساخت های سرمایه گذاری در این شهرستان به نحو مطلوب استفاده کرد.

طاهری افزود: امسال ۵۵ میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی به این شهرستان اختصاص یافت که با توجه به توان بالای شهرستان در اشتغال زایی وتولید رقم محدودی است.
وی همچنین توسعه مراکز مشاوره خدمات کارآفرینی در شهرستان ها در اشتغالزایی و جذب سرمایه گذاری را مفید ارزیابی کرد.