نماینده خمین و ۱۵ نماینده دیگر مجلس شورای اسلامی به وزیر صنعت، معدن و تجارت پیرامون واردات تلفن همراه تذکر دادند.

به گزارش  صنعت خبرلری به نقل از خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا، علیرضا نظری نماینده خمین و ۱۵ نماینده  دیگر مجلس شورای اسلامی به وزیر صنعت، معدن و تجارت پیرامون واردات تلفن همراه تذکر دادن

انتقاد نمایندگان از سیاست‌های وزارت صمت درباره واردات گوشی تلفن همراه

 

در این تذکر با طرح این پرسش که چرا به وضعیت آشفته بازار گوشی همراه در کشور رسیدگی نمی کنید؟، آمده است: تصمیمات دوگانه وزارت صمت در خصوص رجیستری گوشی های تلفن همراه ناشی از چیست؟ آیا استفاده از کلمه تجمل‌گرایی هموار کننده مسیر مافیای تلفن همراه است؟

در این تذکر آمده است: با عنایت به اینکه دولت از مسیر رجیستری تلفن همراه طی سالهای گذشته توانسته است در آمد قابل توجهی را محقق نماید و با استفاده از ظرفیت سامانه همتا تقریبا قاچاق تلفن همراه به صفر رسیده است، چرا در حوزه سیاستگذاری رفتار دوگانه ای در بازار کشور اعمال می‌نماید؟

این نمایندگان مجلس تصریح کردند: اگر موضوع تجملگرایی در کشور مطرح است آیا در موضوع واردات برخی گوشی‌های کره ای که با ارقام چندین میلیونی در بازار کشور عرضه می‌شود جلوی تجمل‌گرایی گرفته شده است؟

در این تذکر بیان شده است: متاسفانه سیاستگذاری‌های وزارت صمت و صحبت های ضد و نقیض مسئولین در رسانه‌ها در خصوص رجیستری تلفن همراه موجب گردیده است که عده ای منافع بسیاری به جیب بزنند و رابطه این سیاستها و منافع افراد سودجو چیست؟

این نمایندگان تاکید کردند: ثمره اجرای این سیاست‌ها به جز نارضایتی مردمی و افزایش سرسام‌آور قیمت تلفن همراه که امروز به عنوان یک کالای ضروری و مورد نیاز آحاد مردم است چه دستاوردی داشته است؟

انتهای پیام/