استان هوبی چین در تبریز سرمایه گذاری میکند.
به گزارش صنعت تبریز به نقل ازصداوسیما،رئیس کمیته مشورتی استان هوبی جمهوری خلق چین امروز در دیدار با شهردار تبریز هدف از سفر به تبریز را آشنایی با ظرفیتهای اقتصادی این شهر و تنظیم توافقنامه همکاری بین دو شهر تبریز و ووهان چین اعلام کرد.
یانگ سونگ گفت: کشور چین با عدم توجه به تحریمهای موجود درایران تصمیم به پیشبرد اهداف اقتصادی خود درایران و شهر تبریز دارد و استان هوبی و شهر ووهان می توانند در زمینه های مدیریت زیرساختهای شهری، حمل ونقل شهری،اجرای طرحهای فاضلاب و خودروسازی همکاری داشته باشند.
وی همچنین گفت: آماده جذب دانشجویان ایرانی به صورت بورسیه برای آموزش زبان و فرهنگ کشور چین هستیم.
شهردارتبریز هم گفت:شهرتبریز در زمان تحریم کشورهای اروپایی با تکیه بر اقتصاد مقاومتی و حمایتهای مردمی از بخش صنعت وتولید به پیشرفتهای چشمگیری دست یافته است.
نجفی گفت: تبریز شهری مدرن واقتصادی است که با ارائه خدمات هوشمند به مردم آماده همکاری در بخش های اقتصادی ، آموزشی و زیرساختهای شهری با کشورهایی است که در زمان تحریم در کنار مردم ایران بودند.
وی با بیان اینکه تبریز داری ظرفیتهای سرمایه گذاری زیادی است، گفت: نمایندگانی از دو شهرتبریز و ووهان چین برای تهیه و تنظیم تفاهمنامه همکاری در زمینه های اقتصادی ،آموزشی و گردشگری وهمچنین ثبت خواهر خواندگی انتخاب می شوند تا متن تفاهمنامه را بررسی وآماده کنند تا در سفر وزیر کشور چین به ایران درآینده نزدیک به امضا برسد.
استان هوبی با حدود ۷۰ میلیون نفر جمعیت یکی از مراکز صنعتی و اقتصادی چین محسوب می شود.
این استان با بیش از ۱۸۵ هزار کیلومتر مربع مساحت در مرکز کشور چین قرار گرفته و مرکز آن شهر ووهان است.