نائب رئیس اتحادیه طلا و جواهر فروشان تبریز با رد شایعه تعطیلی بازار طلا و جواهر فروشان تبریز گفت: فعالان صنعت طلا و جواهر تبریز با درک شرایط موجود کشور هیچ گاه دست به تعطیلی مغازه های خود نمی زنند.

به گزارش پایگاه خبری،تحلیلی صنعـتیـمیـز به نقل از نصر،میر محمد پوراقدم شربیانی افزود: کمپینی مبنی بر تعطیلی طلافروشی های تبریز در تاریخ ۱۸ دی ماه به راه افتاده بود که خوشبختانه فعالان این صنعت با درک شرایط موجود کشور نسبت به این کمپین عکس العملی نشان ندادند.

وی اضافه کرد: مشکلات و انتقادات موجود در خصوص مالیات ارزش بر افزوده همچنان پا برجاست و قرار شده است فعالان صنعت طلا و جواهر تبریز با برگزاری جلسات مشترک با مسئولان اداره کل دارایی استان نسبت به حل آن اقدام کنند.

شربیانی افزود: بر اساس رایزنی هایی که با مسئولان ارشد استان صورت گرفته مقرر شده است در این جلسات مشترک اعتراض قانونی فعالان این صنعت مطرح شود تا راهکاری عملیاتی نسبت به رفع آنها برداشته شود.

وی با اشاره به آزردگی خاطر همکارانش در رابطه با قوانین ناعادلانه مالیاتی و ارزش افزوده چنین انتقاد کرد: ملیات بر ارزش افزوده سایه سنگینی بر این صنف کشیده و قانون مالیات همکاران بنده را بسیار آزرده خاطر کرده است.

دیدگاه مرسوم در جهان به طلا به صورت یک سرمایه است ولی در ایران، طلا یک کالا محسوب می شود و از آن ارزش افزوده می گیرند و این قیمت طلا را بالا می برد، این درحالی است که وقتی خانمی به قصد خرید وارد طلافروشی می شود، اولین سوالی که به ذهنش می رسد این است که در هنگام فروش، این طلا قیمت اش چقدر می شود؟

عضو کمیسیون تجارت اتاق بازرگانی ایران و ایتالیا افزود: این مسئله را سیاست گذاران کلان از ما بهتر می دانند، جناب طیب نیا وزیر امور اقتصاد دارایی که اتفاقا استاد بنده نیز در دانشگاه تهران بوده اند بهتر از ما می دانند کالا با سرمایه فرق می کند”طلا کالا” نیست و”طلا سرمایه” است. مالیات ارزش افزوده ای که در منابع مالی برای طلا در نظر گرفته می شود باعث می شود این به بازار سرمایه نرود و به قسمت های دیگر سرمایه گذاری سوق پیدا کند.