مدیرکل امور شهری و روستایی استانداری آذربایجان‌شرقی گفت: تمام کشتارگاه‌های استان از محل اعتبارات سازمان شهرداری‌ها ساماندهی و مدرنیزه می‌شود.
به گزارش صنعت تبریز به نقل از فارس ، مرتضی علیخانی صبح امروز در بازدید از کشتارگاه سنتی شهرستان شبستر در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: کشتارگاه سنتی شبستر با توجه به معیارهایی که از طرف دامپزشکی استان اعلام شده بود از لحاظ ذبح شرعی و بهداشتی در سطح بسیار خوبی قرار دارد و انتظار ما از شهرداری و مدیریت کشتارگاه این است که ضمن حفظ کیفیت موجود برای ارتقای شرایط آن تلاش کنند.

وی افزود: تلاش ما بر این است تا تمام کشتارگاه‌های موجود استان را که بسته یا نیمه تعطیل هستند همانند این کشتارگاه از لحاظ بهداشتی و کیفیت ارائه گوشت سالم ارتقا بدهیم.

علیخانی گفت: این کشتارگاه از لحاظ رعایت اصول بهداشتی چه در موقع ذبح و همچنین سیستم نگهداری گوشت در سردخانه بسیار خوب بوده و اداره دامپزشکی استان نیز رضایت کامل دارد.

وی در خصوص ساماندهی کشتارگاه‌ها و تجهیز آنها گفت: طی رایزنی‌هایی که با شهرداری شبستر انجام شده مصمم هستیم تا از محل اعتبارات سازمان شهرداری‌های کشور برای کشتارگاه‌ها مساعدت شود.