به گزارش صنعت تبریز ، کشتارگاه های سنتی و صنعتی که در استان و شهرهای مختلف فعال هستند زیر نظر شبکه دامپزشکی اداره می شود اما بروز تخلفات در برخی از این واحدها همانند جاهای دیگر امری اجتناب ناپذیر است.
قیمت بالای گوشت دام و سایر اندام قابل فروش حیوانات ذبح شده که گاه به علت بیمار بودن دام جزو ضایعات کشتارگاهی محسوب میشوند برای سودجویان همواره با وسوسه های همراه بوده و در برخی موارد این ضایعات در بازارهای غیر مجاز و غیر رسمی مشاهده می شود که در این میان مدیریت برخی روسای دامپزشکی و مدیران کشتارگاه ها بسیار مهم است.
بازدید یکی از مسئولان استانی از کشتارگاه شهرستان شبستر و بیان برخی مسائل از سوی مسئولان متولی امر حکایت از برخی تخلفات دارد که با ریز بینی می توان این مسائل را تشخیص داد.
محمد غلامی رئیس دامپزشکی شهرستان شبستر در بازدید کشتارگاه شهرستان شبستر گفت: چربی‌های غیر خوراکی که معمولا در کشتارگاه‌ها با فروش آنها تخلفاتی رخ می‌دهد خوشبختانه با مدیریت صحیح کشتارگاه و حساسیت وی ممنوع شده و طی کنترل‌های محسوس و غیرمحسوس عملکرد مثبت و بهداشتی کشتارگاه بر ما محرز شده است.

رئیس دامپزشکی شبستر گفت: میزان مبتلایان به بیماری تب مالت در شهرستان شبستر ۷ الی ۸ نفر است و آمار بسیار پایین است و بیشتر آنها نیز مربوط به مسایل شغلی بوده و ربطی به گوشت نداشته است.

مهدی‌زاده مسئول کشتارگاه شبستر هم در این بازدید گفت: ما خود را خادم مردم می‌دانیم و تمام تلاش ما این است که گوشت سالم و بهداشتی را به سر سفره مردم ببریم.

وی از تماس‌های مکرر از نقاط مختلف استان برای خرید ضایعات گوشتی خبر داد و افزود: هر هفته شاهد تماس‌هایی برای خرید این ضایعات هستیم اما وجدان ما اجازه نمی‌دهد که با جان مردم بازی کنیم و حفظ امنیت جانی مردم را وظیفه خود می‌دانیم و تلاش کرده‌ایم که هیچ ضایعاتی از کشتارگاه خارج نشود.