هیات اقتصادی استان هوبی چین که برای آشنایی با ظرفیت های سرمایه گذاری در آذربایجان شرقی به این استان سفر کرده است از شهرک های صنعتی تبریز دیدن کرد.
به گزارش صنعت تبریز به نقل از روابط عمومی شرکت شهرک های صنعتی آذربایجان شرقی، مدیرعامل این شرکت در جریان دیدار مذکور با ارایه گزارشی از نحوه سرمایه گذاری در شهرک های صنعتی استان، افزود: شهرک صنعتی سرمایه گذاری خارجی به عنوان یکی از شهرک های مهم استان در زمینه های مختلف فعالیت می کند.
محمدعلی عسگری با اشاره به تضمین سرمایه گذاری خارجی در ایران، اظهارکرد: بنا به سیاست های اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی، شهرک های صنعتی استان نیز آماده جذب سرمایه گذاران در پساتحریم است.
عسگری نسبت به همکاری با فعالان اقتصادی چین به منظور ایجاد شهرک صنعتی مشترک در تبریز اعلام آمادگی کرد و افزود: بستر هر گونه سرمایه گذاری در این استان فراهم است.
وی با بیان اینکه تحریم ها موجب کاهش جذب سرمایه گذاری در ایران شده بود، اظهارکرد: با نهایی شدن برجام انتظار می رود روابط اقتصادی ما با کشورهای دیگر توسعه یابد و چینی ها هم می توانند با افزایش سرمایه گذاری در جهت توسعه همکاری های اقتصادی گام بردارند.
هیات اقتصادی چین از شهرک صنعتی در حال احداث بعثت هم دیدن و از نزدیک با ظرفیت های این شهرک آشنا شده و تمایل خود را برای سرمایه گذاری در این شهرک ابراز کردند.
بیش از ۵۰ هزار نفر در دو هزار واحد صنعتی مستقر در ۵۴ شهرک صنعتی استان فعالیت می کنند.