پنجمین نمایشگاه خانه و مبلمان مدرن ، اولین نمایشگاه ساختمان ۲ و سومین نمایشگاه فناوریهای نوین در محل نمایشگاه بین المللی تبریز آغاز به کار کرده است.
به گزارش صنعت تبریز ، این سه نمایشگاه از ۱۲ آبان ماه آغاز شده و تا ۱۵ آبان ماه به طول خواهد کشید و علاقمندان می توانند از ساعت ۱۵ تا ۲۱ از این نمایشگاه بازدید کنند.
این نمایشگاه دردو سالن امیر کبیر و پروین اعتصامی فعال است و شرکت کنندگان می توانند از لوازم لوکس و گرانقیمت در آن بازدید کنند.
وجه برجسته این نمایشگاه گران قیمت بودن و لوکس بودن اجناس به عرضه گذاشته شده در آن و عدم تفاوت چندان قیمتها با بازار است که این امر دقیقا بر خلاف فلسفه برگزاری نمایشگاه های اینچنینی است و در نمایشگاه هایی که در تهران برگزار می شود اجناس با کیفیت و ارزان برای مصرف خانواده های متوسط عرضه می شود.
قیمت برخی مبلمانانهای عرضه شده در این نمایشگاه گاه تا چند ده میلیون تومان نیز می رسد و این در حالی است که قدرت خرید اکثریت مردم منحصر به لحاف و تشکهای ۳۰ هزار تومانی در این نمایشگاه می رسید.
موضوع جالب توجه دیگر در این نمایشگاه عرضه اجناسی از حرم مطهر امام رضا (ع) شامل لوستر و چراغهای قدیمی بود که متاسفانه در کم ارزشترین جای سالن امیر کبیر و کم بازدیدترین بخش به نمایش گذاشته شده است.
شاید افسردگی و سرخوردگی حاصل از عدم قدرت خرید این کالاهای لوکس و ترویج مصرف گرایی بیشترین نتیجه نمایشگاه های اینچنینی باشد که با شرایط فعلی کشور و اقتصاد مقاومتی چندان همخوانی ندارد.