نوزدهمین نمایشگاه بین المللی صنعت چاپ و بسته بندی همزمان با چهارمین نمایشگاه بین المللی صنعت تبلیغات و بازاریابی در نمایشگاه بین المللی تبریزدر حالی آغاز به کار کرده که رکود کم نظیر حاکم بر این نمایشگاه شرکت کنندگان در آن را سرخورده کرده است.
به گزارش صنعت تبریز ، این نمایشگاه ها میزبان غرفه هایی از کشورهای چین، ترکیه و آلمان و استان های آذربایجان شرقی، تهران، آذربایجان غربی، البرز و یزد در دو سالن شهریار و پروین اعتصامی است اما میزان استقبال از آن در حد چند ده نفری و در شلوغترین ساعات روز می باشد.
در این نمایشگاه ها دستگاه های بسته بندی، ماشین آلات چاپ، انواع چاپگرهای صنعتی، قطعات پنوماتیک، بنر، ملزومات مصرفی کاغذ چاپ، دستگاه های شرینگ و وکیوم، لیبل، افست، جت پرینتر، چاپ عریض، تسمه های بسته بندی و غیره به نمایش گذاشته شده اما همانند نمایشگاه خودرو شرکتهای معتبر چندانی در آن حضور ندارند و از سویی دیگر عدم استقبال مردم و فعالان حوزه صنعت بسته بندی و تبلیغات تبریز و آذربایجان شرقی حکایت از بی میلی به شرایط کنونی بازار تبلیغات و بسته بندی است.
تلویزیون های شهری، انواع دایکاست، سازه های نمایشگاهی، هدایای تبلیغاتی، دستگاه های برش و حکاکی و دیگر امکانات موجود این عرصه نیز در این نمایشگاه ها عرضه شده است.
یکی از نکات تمایز این نمایشگاه حضور دستگاه های صنعت مواد غذایی برای اولین بار در آن است که به دست مخترعین داخلی ساخته شده که از آن جمله می توان به دستگاه آب نیشکر کشی طبیعی قابل استفاده از کافی شاپها و دستگاه روغن کشی کنجد و دستگاه های دیگر می باشد.
این نمایشگاه ها از ساعت ۱۵ تا ۲۰ و ۳۰ دقیقه پنجم تا هشتم آبان، پذیرای بازدیدکنندگان و علاقه مندان به صنایع چاپ و بسته بندی و تبلیغات و بازاریابی در سالن شهریار نمایشگاه بین المللی تبریز است.
همزمان با پنجم آبان سال جاری نیز نمایشگاه های ادوات و محصولات کشاورزی و فرآورده های غذایی و شیرینی و شکلات در سالن پروین اعتصامی نمایشگاه بین المللی تبریز دایر خواهد بود.