رئیس انجمن هیئت مدیره ماشین آلات کشاورزی آذربایجان‌شرقی گفت: نرخ ارز برای آقازاده ها و بنده زاده ها یکی باشد و تا زمانی که شرایط تولید عادلانه نباشد نباید انتظار زیادی از صنعتگران داخلی داشته باشیم.
محمد زینی بعد از ظهر امروز در جلسه هم اندیشی انجمن ماشین‌سازان آذربایجان‌شرقی، اظهار داشت: در شرایط پسا تحریم نیز نیازمند شرایط دیگری برای ارتقای تولید و بهبود فضای کسب و کار باشیم که اولین مسئله تک نرخی کردن ارز برای همه فعالان صنعتی است.

رئیس انجمن هیئت مدیره ماشین آلات کشاورزی آذربایجان‌شرقی یادآور شد: مخالف پرداخت مالیات نیستیم ولی در پرداخت مالیات نیز باید عدالت حاکم باشد و بهره بنگاه‌های اقتصادی نیز متناسب باشد.

وی یادآور شد: در حالی که نرخ بهره‌های بانکی برای صنعت در کشورهای خارجی حدود سه درصد است، نمی‌توان در داخل با بهره‌های بالای ۲۰ درصد فعالیت کرد.

زینی افزود: تولیدکنندگان داخلی قادر به تولید بهترین محصولات هستند و در شرایطی که فضای رقابتی عادلانه باشد خواهیم توانست با شرکت‌های بزرگ غربی نیز رقابت کنیم ولی تا زمانی که بهره‌های بانکی متفاوت حاکم باشد و مالیات سنگین نیز دریافت شود امکان فعالیت و رقابت میسر نخواهد بود.