حجت الاسلام و المسلمین سعیدی نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران امروز درمراسم بزرگداشت ۹ در تبریز با بیان اینکه امروز روز جشن و سرور است به لطیفه گویی پرداخت.
مراسم امروز بزرگداشت ۹ دی در مصلی امام خمینی تبریز با سخنان مهمی از سوی نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران همراه بود و حجت الاسلام و المسلمین سعیدی در سخنانی بر ضرورت هوشیاری در برابر خطر نفوذ استکبار و تکرار تجربه فروپاشی شوروی هشدار داد.
وی البته از مردم خواست تا در انتخابات به افرادی رای بدهند که واقعا پایبند به رهبری بوده و عشق و علاقه آنان بسته به زبان نباشد.
وی افزود: عناصر پشت صحنه فتنه سال ۸۸ بار دیگر در حال طرح‌ریزی هستند و کسی که از یک طلبه یک علامه می‌سازد اگر در راس مجلس خبرگان قرار گیرد چه کاری با انقلاب می‌کند و بنده واقعا نگران هستم.

سعیدی ادامه داد: امروز رهبری در اوج سلامت و قاطعیت قرار دارد و عده‌ای درصدد تکرار جریان فروپاشی شوروی در ایران اسلامی هستند و ملت ما باید فرمایشات رهبری را مورد توجه قرار دهند.

وی گفت: در تاریخ صدر اسلام برخی اعتدالیون و مستقل‌ها که ادعای فراجناحی داشتند بزرگ‌ترین ضربه را به امیرالمومنان زدند و این در حالی است که اعتدال در مورد رهبری تبعیت محض از رهبری است.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی عنوان کرد: مردم در انتخابات مجلس خبرگان رهبری باید بتواند تبعیت از رهبری را به نمایش بگذارد و کسی را انتخاب کنند که در شعار پایبند رهبری نباشد بلکه عملا تابع رهبری باشد و امروز رسالت امت ایران اسلامی سنگین‌تر از همه امت‌های تاریخ صدر اسلام بوده و در رای دادن درست تکلیف مهمی دارد.

اگر دومای روسیه مجلسی انقلابی بود می‌توانست جلوی انحراف را در شوروی بگیرد و اگر مجلس ما انقلابی باشد جلوی بسیاری از تمایلات برخی افراد را می‌تواند بگیرد اما عده‌ای می‌خواهند مجلسی مانند مجلس ششم خلق کنند

وی گفت: ایران اسلامی امروز در حیاط خلوت آمریکا و آفریقا نفوذ معنوی دارد و ما به توان دو جای ابرقدرت شوروی را در جهان گرفته‌ایم که آمریکا و غرب از این مسئله نگران هستند و سه راه را انتخاب کرده‌اند که اولی راه جنگ بود که موفق نشدند و در تحریم‌ها نیز شکست خوردند و امروز نیز بر تعامل روی آورده‌اند.

سعیدی یادآور شد: قطع ارتباط ما با آفریقا و آمریکای جنوبی و قطع حمایت از فلسطین و نفوذ در کشور هدف آمریکا است اما سد محکم در برابر آمریکا ایستادگی پس از توافق هسته‌ای است تا به مرحله فراهسته‌ای برسیم.

وی عنوان کرد: اگر دومای روسیه مجلسی انقلابی بود می‌توانست جلوی انحراف را در شوروی بگیرد و اگر مجلس ما انقلابی باشد جلوی بسیاری از تمایلات برخی افراد را می‌تواند بگیرد اما عده‌ای می‌خواهند مجلسی مانند مجلس ششم خلق کنند.

وی در بخش پایانی سخنان خود با ذکر چند لطیفه روز حضار و به خصوص جوانان حاضر در مجلس را به خنده انداخت و گفت امروز روز جشن و سرور هست و نمی شود که همیشه گریه کرد باید کمی هم بخندیم و بخندانیم.
قبل از سخنان نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران آیت الله مجتهد شبستری ، امام جمعه تبریز نیز در سخنانی به تبیین معنا و جایگاه بصیرت پرداخت و از مردم خواست تا با بصیرت افزایی در انتخابات حضوری پرشور داشته باشند.
امام جمعه تبریز یادآور شد: مردم در ۸ دی و ۹ دی ثابت کردند که هرگز از ارزش‌های دینی و انقلابی و حسین عزیز و نیز ارزش‌های دینی جدا نخواهند شد.

وی خاطرنشان کرد: فتنه استکبار و آمریکا تمام شدنی نیست و باید بصیرت مردم همواره حفظ شود و در حال حاضر نیز آمریکا پس از برجام به دنبال توطئه بوده و خود ظریف اعتراف کرد که مسائل مطرح شده در مورد ویزا از سوی آمریکا با برجام در تناقض است.

وی در پایان تصریح کرد: امروز در آستانه یک امتحان بزرگ الهی قرار داریم و در آستانه انتخابات مسائلی مانند نظارت استصوابی مطرح می‌شود و این در حالی است که ایراد گرفتن بر نظارت استصوابی بارها طرح شده و جواب گرفته‌اند و این موضوع نخ‌نما شده را مجدد مطرح می‌کنند.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه ثبت‌نام‌های بدون حساب و کتاب در انتخابات جای تامل و تعجب دارد، تصریح کرد: برخی از اظهارات بوی فتنه می‌دهد و اینکه می‌خواهند در آستانه انتخابات مسائل جدیدی مطرح کنند با توطئه‌های آمریکایی و غربی ناشی می‌شود.
از جمله موارد جالب توجه در این مراسم خوداری استاندار آذربایجان شرقی از سخنرانی بود.