مسئول دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در شمال‌غرب کشور، گفت: فرش قرمزی که برای جبارزاده در باکو پهن شد اتفاقی بی نظیر دردیدارهای سیاسی و عرف بین الملل محسوب میشود.
اسماعیل بابایی‌راغب ظهر امروز در نشست کار گروه توسعه صادرات استان با مهم ارزیابی کردن سفر اخیر استاندار آذربایجان‌شرقی به جمهوری آذربایجان، اظهار داشت: با توجه به شرایط حاضر به وجود آمده بعد از توافق برجام و البته بدون در نظر گرفتن لغو شدن یا نشدن تحریم‌ها روابط فضای بین‌المللی در قبال ایران عوض شده که نشان دهنده اهمیت ایران است.

وی در ادامه با اشاره به دیدار رئیس جمهوری آذربایجان با استاندار آذربایجان‌شرقی در باکو، خاطرنشان کرد: تا به امروز چنین استقبالی از استانداران کشورمان در خارج از کشور و در سطح ریاست جمهوری انجام نگرفته بود که البته دلایل دیپلماتیک خود را دارد، اما امروز وجود چنین مسئله‌ای نشان از اهمیت استان و کشور دارد.

بابایی تصریح کرد: وجود چنین مسئله‌ای نشان دهنده اهمیت استان در توسعه روابط و فرصتی طلایی برای استان است که باید به خوبی با فراهم کردن شرایط از آن بهره‌مند شد.

مسئول دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در شمال‌غرب کشور، با تاکید بر اینکه امروز دیپلماسی اقتصادی در راس امور قرار دارد و وزرای امور خارجه برای این مسئله تلاش می‌کنند، گفت: با بالا بردن کیفیت محصولات و تقویت حضور هیئت‌های تجاری باید کشورهای هدف خود را تامین کنیم و در ادامه این روابط را به سمت کشورهای دیگر توسعه دهیم.