مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان‌شرقی در حالی از ایجاد یک سوم اشتغال و تولید آذربایجان شرقی در شهرک سلیمی خبر می دهد که حال این شهرک این روزها خیلی خوش نیست و بخش قابل توجهی از واحدهای آن تعطیل یانیمه فعال هستند و از سویی دیگر کارخانجات و صنایع بزرگ خارج از شهرک سلیمی در کل استان مانند تراکتور سازی ، ایران خودرو ، کارخانه های بزرگ صنایع غذایی ، مجتمع های فولاد و صنایع بزرگ دیگر در این نگاه مدیرعامل محترم کارکرد چندانی ندارند.

به گزارش صنعت تبریز به نقل از فارس ، محمدعلی عسگری در مراسم بهره‌برداری از کارخانه تولید روغن صنعتی در شهرستان عجب‌شیر با بیان اینکه تا ۱۰ میلیارد ریال تسهیلات به واحدهایی که نیاز مالی دارند کمک می‌شود، افزود: نزدیک به یک سوم اشتغال و تولیدات استان در شهرک شهید سلیمی شکل گرفته و این شهرک بزرگترین شهرک صنعتی شمال‌غرب کشور به شمار می‌رود.

وی با بیان اینکه از ۵۲ ناحیه و شهرک صنعتی مصوب استانی ۳۸ شهرک و ناحیه به بهره‌برداری رسیده است، گفت: شرکت شهرک‌های صنعتی استان در حوزه تناسب هزینه‌های جاری و عمرانی جزو رتبه‌های برتر کشوری طبقه‌بندی می‌شود و به ترتیب ۳۰ و ۷۰ درصد اعتبارات این شرکت در بخش هزینه‌های جاری و شهرک‌سازی اختصاص می‌یافت که این تناسب در سال‌جاری به ترتیب به ۲۰ و ۸۰ درصد تغییر می‌یابد.

عسگری، مساحت کل شهرک‌های صنعتی مصوب آذربایجان‌شرقی را ۸ هزار و ۵۲۰ هکتار اعلام کرد و افزود: از این میزان ۲ هزار و ۳۱۶ هکتار قابل واگذاری است که تاکنون ۳ هزار و ۳۰۹ قرارداد بین شهرک‌های صنعتی و متقاضیان امضاء شده است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان‌شرقی افزود: در خصوص ایجاد شهرک دوم صنعتی عجب‌شیر و یا توسعه شهرک نیز پیگیر و در حال مطالعه هستیم.

کارخانه تولید روغن صنعتی در شهرستان عجب‌شیر با حضور معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین رئیس سازمان صنایع کوچک و شهرک صنعتی ایران به بهره‌برداری رسید.

کارخانه تولید روغن صنعتی با اعتبار ۸۰ میلیارد ریال در مساحت ۹ هزار متر مربع با اشتغال‌زایی ۶۰ نفر با تولید سالانه ۷ هزار و ۲۰۰ تن در سال به بهره‌برداری رسید.