شهرك خاوران در شرق تبریز از جمله شهرك‌هایی است كه در چند سال گذشته با استقبال شهروندان تبریزی حجم عظیمی از ساخت‌وساز واحدهای مسكونی را به خود دید. ساخت‌وساز در این شهرك در حالی انجام شد كه این شهرك از وجود زیرساخت‌هایی مانند آب و فاضلاب بی‌بهره‌ بود، از این رو با گذشت چند سال، عطش فعالان مسكن در این منطقه فروكش كرد و انبوهی از واحدهای مسكونی بدون سكنه در این شهرك روی دست مالکان ماند. با این‌حال مسئولان شهری در تلاش هستند تا با فراهم كردن زیرساخت‌های لازم زمینه ساخت وساز مجدد در این شهرك را فراهم و فعالان مسكن را به آینده این شهرك امیدوارتر كنند. «حمید شاهوردی» شهردار منطقه ۹ تبریز از برنامه‌های مسئولان شهری برای رفع مشكلات عمده و راهكارهای برگشت رونق ساخت‌وساز به این شهرك می‌گوید.

  • یكی از عمده مشكلات این شهرك، نبود شبكه آب است برای این منظور چه اقداماتی انجام می‌شود؟

برای تكمیل زیرساخت‌های شهرك خاوران، با همت شهردار ی تبریز و شركت آب و فاضلاب استان تا پایان اردیبهشت ماه امسال، شاهد آبرسانی به این شهرك خواهیم بود. با آب‌رسانی روند فعالیت‌های مسكن دچار تحولات مثبتی خواهد شد. خوشبختانه با توجه به تلاش‌های صورت گرفته مشكلی در تداوم آب‌رسانی وجود نخواهد داشت.

  • برخی از فعالان مسكن در شهرك خاوران از وجود مشکلاتی  در زمینه زیرساخت‌های دیگری مانند برق و گاز نیز گله‌مند هستند. در این زمینه چه اقداماتی انجام می‌شود؟

در آخرین روزهای سال ۹۵ از خط گازرسانی به شهرك خاوران نیز رونمایی شد. با این اتفاق روند گاز‌رسانی به تمام محدوده شهرك به سرعت انجام می‌شود. برق این شهرك نیز از مدت‌ها قبل تأمین شده بود و بر همین اساس در ۳ ماه نخست امسال برق، گاز و آب این منطقه تأمین خواهد شد.

  • به‌عنوان شهردار منطقه ۹ تبریز كه بخش عمده‌ای از فعالیت آن در محدوده شهرك خاوران است، آینده فعالیت‌های عمرانی بخش خصوصی را در این شهرك چگونه ارزیابی می‌كنید؟

با تكمیل زیرساخت‌ها وصدور سندهای شهرك خاوران در ۳ ماه اول سال جاری، ساخت‌وساز در این منطقه رونق خواهد گرفت. یكی از دغدغه‌های شهروندان صادر نشدن سند‌ واحدهای مسكونی و زمین‌های این شهرك بود كه تلاش می‌شود در حداقل زمان این مشكل نیز برطرف شود.