زباله گاه های غیر رسمی در داخل شهر تبریز نفسهای شهروندان تبریزی را تنگ می کند و شهرداری تبریز از کنار این زباله گاه ها به سادگی عبور می کند
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صنعت تبریز ، دیدن تصویر مردان و جوانانی که در سطلهای بزرگ زباله خم شده اند و مشغول تفکیک مواد قابل بازیافت از میان زباله ها هستند دیگر برای شهروندان عادی شده و همه می دانند که این افراد با یک روز سرک کشیدن به زباله ها گاه تا چند برابر یک کارمند عادی درآمد دارند.
تفکیک زباله یکی از سودمندترین شغلهایی است که این روزها طرفداران خاص خود را پیدا کرده و حتی مناطق شهرداری تبریز برای جدا سازی و تفکیک زباله به شرکتهای خاص واگذار شده است.

پزشکی که تفکیک زباله می کند
این شغل به قدری برای فعالانش سود ده است که در یکی از چهارراه های مرکزی تبریز طبیبی مطب خود را به دفتر داد و ستد زباله های تفکیک شده اختصاص داده است.
این پزشک در گفتگو با خبرنگار صنعت تبریز ضمن رضایت از شغل خود به وسایل طبابتی که در گوشه اتاقش خاک می خورد اشاره کرده و می گوید : البته در این کار ها باندهای مافیایی تشکیل شده و کار چندان درآمد زا نیست.
وی با مخاطرات تغییر شغل خود اشاره می کند و می گوید :با صاحب مطب در مورد تغییر کاربری مورد اجاره با مشکل برخورد کردم اما بلاخره کنار آمدیم.
این طبیب که از سوی کارکنانش با همان لفظ آقای دکتر خطاب می شود می گوید: برخی افراد به صورت غیر مجاز در این زمینه فعال هستند و با واسطه هایی در جاهای مختلف به حرفه خود ادامه می دهند.
برخورد با متخلفان تفکیک پسماند ساز و کار خود را دارد
اصغری ، مدیر عامل سازمان پسماند شهرداری تبریز که فعالیتش در این سمت همواره با حاشیه های متعددی مواجه بوده در گفتگو با خبرنگارصنعت تبریز در جواب چرایی فعالیت مراکز تفکیک زباله در داخل شهر تبریز شانه ای بالا می اندازد و مسئولی را در سازمان معرفی می کند و این مسئول هم ضمن برخوردی خشن فردی دیگر را معرفی می کند و فرد مذکور نیز با سخنانی طولانی و بدون نتیجه برخورد با چنین افرادی را حاصل فرایندی چند ماهه معرفی می کند.
این مسئول سازمان پسماند البته مدعی است چنین مراکزی مربوط به ما نیست و ما به آنها مجوز نداده ایم اما به این مورد نیز جواب نمی دهد که پس مسئول جمع آوری این مراکز چه کسی است و ساکنان بخت برگشته چگونه می توانند از شر زباله جمع کن هایی که تنها به فکر جیب خود هستند رها شوند.
شخص شهردار و اعضای شورای شهر قول همکاری می دهند
نجفی شهردار تبریز در گفتگو با خبرنگار صنعت تبریز و در پاسخ به سوال وی مبنی بر علت اجازه فعالیت به چنین مراکزی می گوید اصلا ما در داخل شهر تبریز چنین مراکزی نداریم و زمانی که خبرنگار رزق عکسهای تهیه شده از این محل را ارائه می دهد شهردار تبریز ضمن ارتباط با مسئولان پسماند اعلام می کند که این مرکز یک محل خصوصی بوده و شخص اجاره کننده در یک فضای دربسته مشغول فعالیت است.
اسوتچی و حضرتی دو عضو شورای اسلامی شهر نیز قول پیگیری می دهند و دراین میان اسوتچی جدی تر وارد شده و با اعزام چند نفر به محل اعلام می دارد که فعالیتی مشاهده نشده و یا حداقل مخفیانه بوده است.
به هر روی علی رغم پیگیریهای متعدد از سوی خبرنگار صنعت تبریز تا کنون این محل به فعالیت خود کم و بیش ادامه می دهد و مالک این محل نیز در مواجهه با مستاجر خود که بنا به گفته وی با شیادی این محل را اجاره کرده و شغل خود را بیان نکرده اظهار ناتوانی می کند.