به گزارش صنعت تبریز ، شهرداری تبریز درحالی که بر اساس مصوبه شورای ترافیک و حمل و نقل آذربایجان‌شرقی نمی تواند پارکبانهای جدید دستی در تبریز ایجاد کند که اقدام به خط کشی و ایجاد صدها محل پارک در خیابانهای اصلی و فرعی تبریز نموده است.

محمدصادق پورمهدی معاون عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی در آخرین جلسه شورای ترافیک و حمل و نقل آذربایجان‌شرقی در اواخر آذرماه سالجاری خواستار اعمال مقررات پارک در شهر تبریز شد.

وی با بیان اینکه در نظر گرفتن حاشیه پارکبانی در خیابان‌‌ها با نصب تجهیزات مکانیزه صورت خواهد گرفت، گفت: در این زمینه هیچ مجوزی بدون نصب تجهیزات مکانیزه داده نخواهد شد.

وی ادامه داد: شهرداری تبریز در کوتاه‌ترین زمان پارکبان‌های دستی را به پارکبان‌های مکانیزه تبدیل کند و این کار مشکل و هزینه‌برداری نیست.

معاون عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی خواستار اعمال قانون و جریمه کردن خودروهای متخلف توسط پلیس راهنمایی و رانندگی شد و گفت: همکاری پلیس راهنمایی و رانندگی در این زمینه با شهرداری تبریز همکاری بیشتری داشته باشد و اعمال مقررات و سختگیری موجب همکاری بیشتر مردم می‌شود.

وی تصریح کرد: نیم ساعت اول پارک در کنار خیابان‌ها بر اساس قانون رایگان است و این مورد نیز باید به اطلاع مردم برسد تا مردم از حقوق خود مطلع شوند و پارکبان نیز در این زمینه نمی‌تواند از مردم پول غیرقانونی دریافت کند.
شهرداری تبریز درحالی که بر اساس مصوبه شورای ترافیک و حمل و نقل آذربایجان‌شرقی نمی تواند پارکبانهای جدید دستی در تبریز ایجاد کند اقدام به خط کشی و ایجاد صدها محل پارک در خیابانهای اصلی و فرعی تبریز نموده است.
همچنین پارکبانها علی رغم غیر قانونی بودن دریافت هزینه پارک در نیم ساعت اول همچنان به دریافت هزینه پارک در دقایق اول اقدام می کنند.