عضوهیات رییسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس جداسازی وزارت صنعت و معدن از وزارت بازرگانی را چاره رفع مشکلات این بخش ها ندانست و گفت: مشکل کنونی ما ضعف در سیاست‌گذاری است.

الله‌وردی دهقانی درگفت وگو با خبرنگارخبرگزاری خانه ملت،درخصوص ضرورت تفکیک حوزه های صنایع و معادن از حوزه بازرگانی، گفت: مقام معظم رهبری معتقدند که تجمیع حوزه های صنعتی، معدنی و بازرگانی در یک وزارتخانه بار سنگینی را بر دوش وزیر صنعت گذاشته و باید در راستای جداسازی حوزه ها تلاش کرد، اما قوانین بالا دستی اجازه بزرگترشدن دولت و تفکیک وزارتخانه ها را نمی دهد و به همین دلیل نیز باید در راستای تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری تلاش کرد.

نماینده مردم ورزقان و خاروانا درمجلس شورای اسلامی افزود: به هرحال باید توجه داشت که تولید پایه اقتصاد کشور بوده و وزارت صنعت، معدن و تجارت به عنوان متولی این بخش، وظیفه ایجاد هماهنگی در حوزه های صنعتی، معدنی و تجاری را دارد، اما هنوز هم در بخش واردات و تولید تصمیم گیری های ناهماهنگ صورت می گیرد.

وی تصریح کرد:وزارت صمت باید براساس میزان تولید وبررسی نیازهای واقعی دروازه های کشور را به روی محصولات خارجی باز کند و برای تنظیم بازار داخلی نیز تنها یک نفر باید تصمیم گیرنده باشد.

این نماینده مردم درمجلس نهم، هدف از ادغام و تشکیل وزارت صنعت، معدن و تجرات را ایجاد هماهنگی میان بخش تولید و صاردات عنوان کرد و تصریح کرد: مشکل فعلی ما سیاست گذاری در حوزه های مذکور است و دولت و مجلس باید درخصوص سیاست گذاری دربخش صنعت و صنایع معدنی توجه بیشتری داشته باشند.

نماینده مردم ورزقان و خاروانا تصریح کرد:مشکل کنونی ما، ادغام این وزارتخانه ها نیست، بلکه نبود برنامه مشخص عامل اصلی بروز مشکل و تداخل در حوزه ها است.

عضو هیات رییسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس همچنین یکی از مشکلات کشور را وجود انحصار دانست و گفت: اکنون در صنایع مختلف رقابتی وجود ندارد و باید در سیاست‌گذاری‌ها اصلاحاتی را انجام داد و جداسازی این حوزه ها و تفکیک وزارتخانه ها مشکلی را حل نخواهد کرد./