رضا رحمانی که از او در برخی محافل صنعتی و جمع کارخانه داران آذربایجان شرقی به عنوان برادر صنعت آذربایجان نام برده می شد درآخرین روز ثبت نام انتخابات ، از ثبت نام خوداری کرد و در رقابت برای رسیدن مجدد به صندلی سبز بهارستان شرکت نکرد.
هر چند برای بسیاری از افرادی که در عرصه انتخابات استان وشهر تبریز حضور دارند عدم حضور رحمانی در این دوره عجیب می نمود اما فارغ از اتفاقات عادی مانند کسالت و نرسیدن به انتخابات و یا مسائل غیر مترقبه این رفتار رحمانی دور از انتظار نیز نمی نمود.
وی در سالهای اخیر به عنوان رئیس کمیسیون صنایع در مجلس شورای اسلامی حضور داشت و در جریان بسیاری از مشکلات صنعتگران و واحدهای تولیدی قرار داشت و این تلاش وی تا حدی گسترده بود که برخی او را برادر صنعت استان می نامیدند.
او در ماه های اخیر در موضوع واگذاری ماشین سازی تبریز حضور پررنگ تری داشته و از پبشگامان این امر بود که ماشین سازی تبریز واگذار نشود اما در موضوعات دیگر سخنرانی ها و حضور وی کم رنگ تر می نمود.
از سویی دیگر عدم ثبت نام رحمانی هم می تواند به معنای خالی کردن جا برای رقبای قدر و پیشدستی برای عدم شکست و خداحافظی مقتدرانه بوده وهم می تواند نوعی اعتراض به شرایط صنعتی استان باشد.
شرایطی که وی بارها در جلسات رسمی و غیر رسمی از مسموم بودن آن و زیرآب زنی های متعدد میان برخی مدیران و فعالان صنعتی گله کرده است.
به هر روی انتظار می رود رحمانی درماه های باقی مانده از دوران نمایندگی خود بتواند با ادامه روند خروج ماشین سازی از لیست واگذاری سازمان خصوصی سازی و کمک به آن یادگاری ارزشمند از خود به جای بگذارد.