یک واحد تولید فرآوری و بسته بندی کشمش با حضور استاندار آذربایجان شرقی در ملکان افتتاح شد.

به گزارش صنعتیمیز به نقل از باشگاه خبرنگاران ، این واحد تولیدی در زمینی به مساحت ۶۵۰۰ متر مربع با زیر بنای ۲۱۰۰متر مربع با سرمایه گذاری ۱۸میلیارد ریالی بخش خصوصی در مدت شش ماه احداث شده  است .
استاندار آذربایجان شرقی امروز همچنین در کار گروه اشتغال ورفع موانع تولید ملکان این شهرستان را در مقایسه با سایر شهرستانهای استان توسعه یافته وبا رونق دانست و آن را ویترین استان آذربایجان شرقی خواند.
وی  افزود:قابلیت های سرمایه گذاری وفعالیت در بخشهای اقتصادی ، تولید وکشاورزی در این شهرستان زیاد است وبخش خصوصی می تواند از این فرصت بیشترین بهره را ببرد.
استاندار آذربایجان شرقی فعالیت واحدهای تولید مواد غذایی وخوراکی در ملکان وصادرات آن به کشورهای اروپایی را از امتیازات ویژه این شهرستان برشمرد وگفت:با وجود این استعداد وتوانایی شهرستان مشکلاتی در زمینه آب شرب ،برق ،تلفن در ناحیه صنعتی ملکان وجود دارد که باید سریعا برطرف شود.
جبارزاده همچنین با اشاره به سرمایه گذاری بخش خصوصی در احداث کارخانه ذوب آهن شمال غرب کشور در ملکان از اختصاص ۳۵۰میلیارد ریال تسهیلات  بانکی با هماهنگی ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی کشور به این طرح خبرداد.
در این جلسه فرماندار ملکان هم به ثبت نام ۱۱۴واحد تولیدی وصنعتی این شهرستان برای استفاده از تسهیلات رونق تولید اشاره کرد و وافزود: از تعداد ۴۴واحد در ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان تصویب شده است .
محمد باقر خانی افزود:از این تعداد ۲۹ واحد مربوط به بخش کشاورزی و ۱۵ واحد هم مربوط به بخش صنعتی است که  تاکنون ۴۰میلیارد ریال تسهیلات برای متقاضیان پرداخت شده است.