مدیر کل دامپزشکی آذربایجان شرقی در حالی از ضرورت اهمیت حفظ صنعت طیور سخن می گوید که عدم انعکاس برخی حقایق در جامعه می تواند گاه تا حد زیادی سلامت عمومی را به خطر بیاندازد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صنعت تبریز ، بهرداد ، در نشست اخیر خبری که برای اولین بار در سمت مدیر کلی اش رخ داد ، حرفهای بسیاری برای گفتن داشت از فشارهای بی امان برخی افراد و جریانها در جلوگیری از برخورد قاطع با اقدامات غیر قانونی و ضرب و شتم همکارانش توسط برخی متخلفان ، متخلفانی که وابسته به قشر قصابها و فروشندگان مواد گوشتی هستند و از گذشته در جامعه به خشونت درکارشان مشهور هستند.
بهرداد در سخنان خود از سیاسی کاری عده ای خبر داد که چوب لای برخورد با کشتارگاه های غیر مجاز و برخی فعالیتهای غیر بهداشتی هستند و البته این راهم گفت که در مدت فعالیت مدیر کلی خود برخوردهای چکشی را دو برابری افزایش داده است.
مدیرکل دامپزشکی آذربایجان شرقی اما از جواب در برابر آنفولانرای مرغی در آذربایجان شرقی طفره رفت و گفت: اگر موردی هم بوده رفع شده و جای نگرانی نیست اما نگفت که چرا این ” اگر موردی بوده ” را به مردم اطلاع نداده و به این کوتاه بسنده کرد که صنعت طیور به حد کافی ضعیف هست و نباید این صنعت را بیش ازاین آزرده کرد و این را نیز افزود که برای اعلام خبرهای اینچنینی او تنها مصدر امر نیست و مجموعه ای از مدیریت استان باید در این مورد تصمیم بگیرد.
اما سوال مهم این جاست که آیا سلامتی مردم مهمتر است و یا صنعت طیور و اگر اداره کل دامپزشکی نمی توانست این بیماری را مهار کند آیا نباید مردم در جریان واقع قرار می گرفتند تا خود مراقبتی لازم را اعمال کنند.