کلید خارج شدن کارخانه‌های فولاد بناب و عجب‌شیر از بحران به دست بانک‌های گرشگری و سامان
به گزارش صنعت تبریز ، وضعیت کارخانه فولاد بناب و فولاد سهند غرب عجب‌شیر، با بیان اینکه عمده بستانکار شرکت فولاد بناب بانک گردشگری است، اظهار داشت: با توجه به این مسئله انتظار داریم در حداقل زمان ممکن برای این شرکت تعیین تکلیف کنند.

وی افزود: علاوه بر فرماندار و استانداری، نماینده مردم شهرستان بناب در مجلس نیز پیگیر حل و فصل مشکلات این شرکت هستند.

محمدزاده در ادامه در خصوص فولاد سهند عجب‌شیر، گفت: این شرکت به صورت اجاره به شرط تملک واگذار شده که افرادی که شرکت به آنها واگذار شده توان مالی برای اداره این شرکت را ندارند.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و بین‌الملل استاندار آذربایجان‌شرقی، ادامه داد: بر همین اساس در نشست کمیسیون کارگری شهرستان عجب‌شیر ۲۰ روز مهلت گرفتند تا با بانک سامان مذاکره کرده مشکل این شرکت را حل و فصل کنند.

وی اضافه کرد: به قرار اطلاع از فرمانداری شهرستان عجب‌شیر نمایندگان بانک سامان از شرکت بازدید کرده‌اند و ما منتظر اعلام نظر مدیران شرکت فولاد عجب‌شیر هستیم.

محمدزاده در ادامه با بیان اینکه کارگران و کارکنان هر دو شرکت در این مدت شکیبایی کرده‌اند که قابل قدردانی و تشکر است، بیان کرد: با توجه به این مسئله از مدیران هر دو شرکت انتظار می‌رود پاسخ شکیبایی و همراهی کارکنان هر دو شرکت را با حل و فصل سریع مشکل شرکت‌ها جبران کنند.

براساس این گزارش، مجتمع فولاد صنعت بناب از سال ۱۳۸۳ با هدف تولید انواع مقاطع فولادی در شهرک صنعتی این شهرستان تأسیس شد که با برنامه اولیه تولید حدود دو میلیون تن و با هدف تأمین نیازهای استان‌های شمال غرب کشور، استان‌های مرکزی و غرب کشور و نیم‌نگاهی هم به صدور محصولات تولیدی به کشورهای همسایه آغاز به فعالیت می‌کند.

این واحد تولیدی یک هزار و ۸۰۰ پرسنل دارد اما در روزهای گذشته انتشار اخباری در خصوص تعدیل نیروی انسانی مجتمع فولاد بناب شنیده می‌شود، اما مسئولان امر معتقد هستند این واحد تولیدی تعطیل نشده و تنها تعدادی از کارگران به مرخصی با حقوق رفته‌اند.

کارخانه فولاد سهند عجب‌شیر نیز با ۳۷۰ کارگر و رسنل با مشکلاتی مواجه است و به گفته کارگران آن گفته می‌شود بیش از چهار ماه است که حقوق دریافت نکرده‌اند.