علی رغم همه تلاشها

مدیر کل بیمه سلامت آذربایجان شرقی گفت: سطح سلامت جامعه قابل قبول نیست و به واسطه نقص در سیستم سلامت ۳۵ درصد مراجعات مردم به پزشک اضافه است.

به گزارش صنعت تبریز ،وحید مجیدی ، امروز در نشست خبری به تشریح آمار و عملکرد اداره کل بیمه سلامت آذربایجان شرقی در سالجاری پرداخت.

وی با بیان اینکه تعداد کل بیمه شدگان استان ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر هستند گفت: این تعداد ۵۶ درصد جمعیت استان را شامل میشوند و ۲ هزار و ۴۹۶موسسه که ۹۰ درصد موسسات استان را شامل می شوند با این بیمه طرف قرار داد هستند.

مجیدی با اشاره به تنوع صندوق های تحت پوشش اداره کل بیمه سلامت آذربایجان شرقی تصریح کرد: صندوقهای کارکنان دولت ، بیمه سلامت همگانی ، روستائیان و عشایر و سایر اقشار تحت پوشش این اداره کل هستند.

مدیر کل بیمه سلامت آذربایجان شرقی افزود: جمع کل هزینه های درمانی پرداخت شده به موسسات درمانی استان در سال ۹۴ بیش از هزار و ۹۰۰ میلیارد ریال می باشد و ۲۲۵ نفر پرسنل در این اداره کل مشغول به کار هستند.

وی یادآور شد: ۲ هزار و ۲۵۱ نفر از بیماران خاص در استان تحت پوشش خدمات بیمه سلامت هستند که ۵۵درصد بیماران خاص استان را شامل می شوند.

وی هزینه های پرداختی به بیماران خاص استان را ۱۰۰ میلیارد ریال اعلام کرد و ادامه داد: هزینه پرداختی به صندوق روستائیان و عشایر در سال جاری بیش از ۵۸۵ میلیارد ریال می باشد.

مجیدی در ادامه این نشست خبری با بیان اینکه ۵۹ نمایندگی و دفاتر پیشخوان با این اداره کل همکاری دارند افزود: تعداد خدمات ارایه شده توسط نمایندگی ها استان به بیمه شده ها یک میلیون و ۱۰۰ هزار خدمت می باشد و ۶ میلیون و ۴۵۰ هزار سند پزشکی نیز بررسی شده است.

وی کسب رتبه اول رضایتمندی ارباب رجوع توسط اداره بیمه سلامت اسکو در سال ۹۳ ، رتبه سوم اداره کل در همین سال و نیز اخذ گواهینامه سیستم مدیریت کیفیت را از سال ۸۴ تا کنون جزو افتخارات این اداره کل دانست.

وی با اشاره به رشد بالای ۵۰ درصدی هزینه ها در اداره کل بیمه سلامت با توجه به افزایش مراجعات مردمی تاکید کرد: اگر این رشد هزینه ها و مراجعات ادامه داشته باشد مشکلاتی خواهیم داشت و بر همین ساس نیازمند توجه و همراهی بیشتر مسئولان امر هستیم.

وی با بیان اینکه بر اساس آمار هر بیمه شده کارمند تحت پوشش بیمه سلامت در استان در ۷ ماه اول سالجاری ۶ بار به پزشک مراجعه کرده گفت: این مراجعات هزینه ای بالغ بر ۲۲۸ هزار تومان به ازای هر نفر به بیمه سلامت تحمیل کرده که نشان از افزایش هزینه ها دارد.

مدیر کل بیمه سلامت آذربایجان شرقی گفت: سطح سلامت جامعه قابل قبول نیست و به واسطه نقص در سیستم سلامت ۳۵ درصد مراجعات مردم به پزشک اضافه است.