برای اولین بار پس ازتهران

حراج بزرگ ملی برای اولین بار پس از تهران و در سالن بزرگ هتل لاله پارک تبریز اواخر اردیبهشت ماه برگزار میشود.

به گزارش صنعتیمیز ، فرزین حق‌پرست امروز در نشست خبری با تاکید برتلاش مجموعه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی برای ارتقای جایگاه گردشگری بر ایفای نقش فرهنگ سازی رسانه ها تاکید کرد.

حق پرست با اشاره به کاهش میزان گردشگران به تبریز و آذربایجان شرقی گفت: امسال کاهش ۱۸ درصدی گردشگران را به استان داشتیم.

وی  گفت: در حوزه گردشگری آب و هوای سرد استان تاثیرگذار بوده و موجب کاهش شمار گردشگران شده است؛ با این حال ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر از اماکن تاریخی و گردشگری استان در نوروز ۹۵ بازدید کردند که ۱۰ درصد این افراد یعنی ۲۳۳ هزار نفر در مراکز اقامتی اسکان داشتند.

وی افزود: بیشترین بازدید از اماکنی که تحت نظر این اداره‌کل بودند به ترتیب بازدید از سایت جهانی منطقه آزاد ارس و کلیسای سنت اسپانوس با ۳۳ هزار نفر، رصدخانه مراغه با حدود ۲۴ هزار نفر و موزه آذربایجان با ۱۵ هزار و ۸۹۱ نفر بوده است.

این مسئول تصریح کرد: رویداد بعدی در ۶ ماه نخست ۹۵، میزبانی تبریز برای اجلاس وزرای گردشگری کشورهای آسیایی در لاله پارک است که شهریور‌ماه برگزار می‌شود و حدود ۳۲ وزیر و در مجموع بیش از ۵۰ نفر مهمان خواهیم داشت.

حق‌پرست خاطرنشان کرد: براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته تبریز میزبان قطار گردشگری خواهد بود و ۷۲ مسافر از ملیت‌های مختلف با نخستین قطار امروز در تبریز در مسجد کبود حضور دارند و ساعت پنج بعدازظهر این قطار به سمت فلات مرکزی ایران حرکت می‌کند.

وی از افزایش تخت‌‌های اقامتی موجود از ۷ هزار و ۸۹۵ تخت به یک‌هزار و ۱۰۰ تخت در سال ۹۵ خبر داد و گفت: در سال‌جاری ۹ هتل در استان افتتاح خواهد شد که از این تعداد سه هتل در تبریز خواهد بود.

این مسئول از اعطای مجوز سرمایه‌گذاری برای ۲۰۱ پروژه سرمایه‌گذاری به ارزش ۷٫۵ هزار میلیارد تومان در سال ۹۵ خبر داد و خاطرنشان کرد: در سال ۹۵ بزرگ‌ترین پارک آبی کشور در تبریز به نام هلیا افتتاح می‌شود.

حق‌پرست افزود: غرفه آذربایجان‌شرقی سال گذشته در نمایشگاه بین‌المللی گردشگری تهران رتبه اول را در حوزه مدیریت و برنامه‌ریزی به خود اختصاص داد.

وی همچنین از حضور غرفه آذربایجان‌شرقی در نمایشگاه بین‌المللی جاذبه‌های گردشگری و صنایع دستی باکو خبر داد و یادآور شد: این نمایشگاه در روزهای ۱۹ تا ۲۳ فروردین‌ماه برگزار می‌شود.

این مسئول تصریح کرد: سه رویداد بزرگ در ۶ ماه نخست امسال پیش‌رو داریم که نخستین مورد اجلاس شورای جهانی صنایع دستی حوزه آسیا و اقیانوسیه است که در تبریز در هفتم و هشتم اردیبهشت‌ماه برگزار می‌شود.

حق‌پرست اضافه کرد: اتفاق دوم برگزاری حراج ملی در تبریز است که تمام آثار نفیس فرش و صنایع دستی به حراج گذاشته شده و به مبالغ کلانی فروخته می‌شود.

وی افزود: سال گذشته تیم حراج ملی ظرفیت‌های تبریز را بررسی کردند و بیش از ۵۰ درصد آثار ملی معرفی شده به داوران نشان ملی دریافت کردند؛ نخستین شهرستانی هستیم که میزبان حراج ملی خواهیم بود و در حال رایزنی هستیم تا قبل از ماه رمضان و در اواخر اردیبهشت‌ماه یا اوایل خردادماه برگزار شود.

وی یادآور شد: برگزاری حراج ملی در محل هتل لاله پارک تبریز و سالن هزار نفری آن خواهد بود و علت عدم اعلام دقیق زمان این برنامه نیز مشخص نبودن دقیق زمان بهره برداری از آن است.