صنعت هسته ای در ایران مشروع و بومی شده است

معاون وزیر امور خارجه امروز در جمع صدها تن از معلمان و فرهنگیان تبریزی مدعی شد در مذاکرات هسته ای امتیازی به غرب ندادیم و قلب راکتور اراک جدیدتر و پیشرفته تر از گذشته نصب شده است.

به گزارش صنعت تبریز ،عراقچی ، معاون وزیر امور خارجه امروز در همایش پرسش مهر رئیس جمهور در تبریز با بیان اینکه خود را قهرمان نمی دانم گفت: قهرمان واقعی مردم ایران هستند و آنچه به دست آمد نتیجه تلاش و پایداری مردم ایران بوده و ما به عنوان نماینده مردم ایران سعی کردیم تا خواسته مردم ایران را در یک مبارزه دیپلماسی محقق کنیم.

وی افزود: ۶ قدرت هسته ای که باایران مذاکره کردند در یک حرکت بی نظیر همراه با هم و در مقابل ایران اسلامی حاضر شدند و خواهان تعطیلی غنی سازی و توقف فعالیتهای هسته ای بودند و ۱۲ سال هرچه تحریم که قادر بودند و هر تهدیدی که توانستند اعمال کردند اما مردم ایران ایستادگی کردند.

عراقچی بیان کرد: ۷ قطعنامه الزام آور تصویب شد و در نهایت قدرتهای هسته ای تسلیم شدند و قبول کردند تا فعالیت هسته ای ایران ادامه یابد و قطعنامه های فصل هفت خود را بدون اینکه حتی یک روز اجرا شوند کنار گذاشتند و برنامه هسته ای ایران جنگ اراده ها میان ایران و ۶ قدرت هسته ای جهان بود و در این میان ملت ایران اراده خود را به شورای امنیت و ۶ قدرت هسته ای تحمیل کرد.

معاون وزیر امور خارجه یادآور شد: راکتور آب سنگین اراک در جای خود باقی مانده و پیشرفته تر از گذشته قلب جدیدی نصب شده و برنامه هسته ای ایران تثبیت شد و برنامه هسته ای ایران در حال حاضر یک برنامه مشروع است.

وی خاطر نشان کرد: در حال حاضر شورای امنیت قطعنامه های خودرا لغو کرده و به کشورها توصیه می کند تا با ایران در برنامه هسته ای صلح آمیز همکاری کنند.

وی یادآور شد: تنها چیزی که ایران به غربیها داد این بود که به آنها اطمینان دادیم که به دنبال سلاح هسته ای نمی رویم و این امر در گذشته نیز طبق فتوای رهبری حرام شمرده شده و وجود داشته و در حقیقت ما چیزی به غرب ندادیم.

معاون وزیر امور خارجه اظهار کرد: قدرتهای داخلی کشور و توانمندی های کشورمان تنها ابزار مذاکره کننده ها در پشت میز مذاکره بود و توانمندی ملت ایران موجب موفقیت در برابر ۶ قدرت جهانی شد.

وی بیان کرد: دشمن اگر می توانست تاسیسات هسته ای ما را نابود کند نیازی به مذاکرات هسته ای نداشتند و توان دفاعی بالای موشکی و نیروهای مسلح کشورمان آنان را به میز مذاکراه کشاند.

وی بیان کرد: توانمندی داخلی در برابر تحریمهای اقتصادی و فشارهای سیاسی عامل قدرت دیگر ایران بود و اگر می توانستند از تحریمهای اقتصادی نتیجه بگیرند دلیلی برای مذاکره نداشتند و طرف های ما مطمئن شدند که هر چه تحریمها بیشتر شود کسی در داخل ایران دست خود را بالا نخواهد برد.

وی توانمندی علمی ایران در عرصه هسته ای را عامل قدرت و موفقیت ایران در مذاکرات هسته ای برشمرد و یادآور شد: اگر دانشمندان هسته ای ما غنی سازی را عملی و پیاده نکرده بودند و راکتور آب سنگین را تا مراحل نهایی پیش نبرده بودند آنان حاضر به مذاکره نمی شدند و ما مدیون دانشمندان هسته ای و به خصوص دانشمندان شهید هسته ای هستیم و این ارزش علم و فناوری را نشان می دهد.

وی تاکید کرد: ارزش کار معلمان و فرهنگیان که دانشمندان آینده کشور را پرورش می دهند بسیار بالا بوده و موجب قدرتمندی در عرصه بین المللی میشود چرا که امروزه بدون مسلح شدن به دانش و علوم نمی توانیم در جهان حرفی برای گفتن داشته باشیم.

وی افزود:مقام معظم رهبری برای شرایط پسا تحریم سه محور مهم اقتصاد مقاومتی ، علم و فناوری ومصونیت فرهنگی را طرح کرده اند که در تحقق این امر معلمان نقش مهمی بر عهده دارند و باید توجه داشت که شرایط پسا برجام به خودی خود معجزه آفرین نیست بلکه امکان ارتباطات علمی و کارهای اقتصادی بیشتر وجود دارد.

وی یادآور شد: مصونیت فرهنگی مورد تاکید رهبری به دست توانای معلمان مقدور هست تا دانش آموزان و نسل آینده در معرض فرهنگ غربی قرار نگیرند.