بلوک ۹۸.۲۸ درصدی سهام شرکت ماشین سازی تبریز روز چهارشنبه به قیمت پایه هر سهم ۱۵۴۸ ریال به مزایده گذاشته شد که خریدار نداشت.

بلوک ۹۸٫۲۸ درصدی سهام شرکت ماشین سازی تبریز شامل ۱۶۴۸ میلیون و ۲۰۵ هزار و ۸۲۶ سهم به قیمت پایه هر سهم ۱۵۴۸ ریال و ارزش کل پایه ۲۵۵۱ میلیارد و ۴۲۲ میلیون و ۶۱۸ هزار و ۶۴۸ ریال روز چهارشنبه توسط سازمان خصوصی سازی روی میز فروش رفت که خریدار نداشت.

بر اساس این گزارش این بلوک ۹۸٫۲۸ درصدی به صورت ۱۰ درصد نقد و بقیه اقساط ۸ ساله با مبلغ سپرده ۷۶ میلیارد و ۵۴۲ میلیون و ۶۷۸ هزار و ۵۵۹ ریال به مزایده گذاشته شد که متقاضیان اقبالی به آن نشان ندادند.

گفتنی است؛ عرضه بلوک ۹۸٫۲۸ درصدی سهام شرکت ماشین سازی تبریز یکی از واگذاریهای پرحاشیه امسال سازمان خصوصی سازی است و “تولید و فروش هر نوع ماشین آلات” مهمترین فعالیتهای این شرکت را تشکیل می دهند. بعلاوه این که در حال حاضر سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران ۹۸٫۲۸ درصد سهام این شرکت را در اختیار دارد که وکالت فروش آن به سازمان خصوصی سازی داده شده است.

بلوک ریخته گری ماشین سازی تبریز هم خریدار نداشت
سازمان خصوصی سازی همچنین تعداد ۱۱۲ میلیون و۵۰۰ هزار سهم شرکت ریخته گری ماشین سازی تبریز را به نرخ پایه هر سهم ۲ هزار و ۶۶۱ ریال و به ارزش کل پایه ۲۹۹میلیارد و ۳۶۲میلیون و ۵۰۰ هزار ریال به همراه و املاک ایل گلی به مساحت ۸۳ هزار و ۵۰۰ مترمربع در این روز روانه میز مزایده کرد که خریداری برای آنها پا پیش نگذاشت.

شرکت ریخته گری ماشین سازی تبریز در زمینه خرید و واردات مواد اولیه و تولید و فروش و صادرات انواع قطعات ریخته گری و آهنگری اعم از قطعات خام یا ماشین کاری شده، واردات و خرید و فروش انواع ماشین آلات صنعتی و تجهیزات مربوط به توسعه شرکت و صنایع وابسته فعالیت دارد و در حال حاضر سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران مالک ۱۰۰ درصد سهام این شرکت است.