مشاور سابق معاون اجرائی دولت تدبیر و امید گفت: ورزش از سیاست جدا بوده و برای اعراب جهت انداختن جنگ روانی در حوزه ورزش متاسف هستم.
نظام الدین برزگری مشاور سابق معاون اجرائی دولت تدبیر و امید در راهپیمایی محکومیت آل سعود در تبریز عدم حضور تیم های عربستانی در ایران را بهانه جویی نام برد و گفت: امنیت ایران در سایه اقتدار نظام جمهوری اسلامی همیشه تضمین شده بوده و در هیچ مقطع زمانی شاهد عدم امنیت برای تیم های ورزشی خارجی در کشور نبوده ایم و ادعاهای عربستان مبنی بر عدم امنیت در ایران بهانه جویی بیش نیست و اعراب همیشه با جنگ های روانی در ورزش به دنبال پیروزی بوده اند.
برزگری گفت: طبق قوانین فیفا و کنفدراسیون فوتبال آسیا در کشورهایی که در آنها جنگ چه از نوع داخلی و چه خارجی در جریان است، هیچگونه مسابقه فوتبال برگزار نمی شود که نمونه آن کشورهای افغانستان و سوریه است. اما این شامل ایران نمی شود و تیم های عربستانی و اماراتی در هر صورت باید به ایران سفر کنند و در صورت عدم سفر نتیجه بازی های این تیم سه بر صفر به سود نمایندگان ایران ثبت خواهد شد و این کار عربستان مغایر با استانداردهای فیفا است.
وی افزود: متقابلا عربستان نیز نمی تواند مانع حضور تیم های ایران در کشورش شود و اگر قصد چنین حرکتی را داشته باشد، قطع به یقین جرایم سنگینی در انتظار این کشور بوده و می تواند به محرومیت تیم های این کشور از مسابقات باشگاه های آسیا شود.

فدراسیون فوتبال عربستان به طور رسمی اعلام کرد که تیم‌های باشگاهی فوتبال این کشور حق انجام بازی در ایران را ندارند.
فدراسیون عربستان پس از برگزاری نشست شورای اداری آن در صفحه توئیتر خود اعلام کرد که «با انجام بازی تیم های سعودی در ایران مخالفیم و منتظر تصمیمات کنفدراسیون فوتبال آسیا درباره انتقال آن به کشورهای بی طرف هستیم».